Gå til innhold

Smart- eller aktivitetsklokke som synkroniserer GODT med Samsung


Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung S20+ 5G og en Fitbit Charge 3. Det er visstnok en kjent irritasjon blant Samsung-brukere at Fitbit er usedvanlig treg til å synkronisere med telefonen. Man må aktivt synkronisere dersom man vil ha skrittene loggført med en gang, og kaloribruken, etasjer og avstand synkroniseres med varierende «lægg», ofte opptil flere timer. 

Jeg er ikke så opptatt av at klokka har så mange specs, jeg behøver kun basics, som skritt, kaloribruk, logge ulike typer treninger, puls og søvn. Dette er vel nå standard på de fleste klokker, om det så er en skikkelig smart watch eller activity tracker. 

Hva slags klokker er best med tanke på umiddelbar synkronisering og presisjon i loggingen?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
torbjornhb skrev (6 timer siden):

Garmin Venu Sq vil gjøre det du ber om, og selges til en veldig god pris. Venu er en mer forseggjort modell med AMOLED skjerm, og i dag lanseres Venu 2. Dog er prisene på disse to langt høyere enn førstnevnte.

Takk, Sq ser ikke dum ut, og Garmin har jeg tiltro til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, torbjornhb said:

Pulssensoren og aktivitetsmålingen for skritt og søvn, etc., er også blant de beste i klassen.

Jeg har også svært god erfaring med Garmin. Spørmålet TS stiller er vel om synk fra Garmin mot Garminappen funker bedre enn det gjør fra Charge 3 mot Fitbitappen. Jeg bruker både Fitbit og Garmin selv, men har iPhone og kan ikke svare på dette.

Lenke til kommentar
3 hours ago, MissShorty said:

Takk, Sq ser ikke dum ut, og Garmin har jeg tiltro til. 

Tenk på hvilken type skjerm du vil ha. Jeg har både Garmin (med transflektiv MIP) og Fitbit (med OLED), og når jeg bytter mellom disse blir jeg alltid irritert over at jeg ikke kan se skjermen på Fitbit uten å vri på håndleddet. Noen Fitbit-modeller støtter always-on, men da reduseres batteritiden. Enkelte Fitbit, som Charge 2/3/4 er så lyssvake at de ikke er mulig å se i sollys, mens Versa 2 og nyere er bedre. Garmin med MIP er mer lettlest jo lysere det blir (og har bakgrunnslys når det er mørkt). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (1 time siden):

Jeg har også svært god erfaring med Garmin. Spørmålet TS stiller er vel om synk fra Garmin mot Garminappen funker bedre enn det gjør fra Charge 3 mot Fitbitappen. Jeg bruker både Fitbit og Garmin selv, men har iPhone og kan ikke svare på dette.

Derfor jeg svarte som jeg gjorde 🙂

Jeg jobber med å teste klokker, og Garmin synker mye bedre enn Fitbit. Garmin Venu Sq har også WiFi, som gjør at dette går mye lettere dersom du er tilkoblet hjemmenettverket 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, torbjornhb said:

Jeg jobber med å teste klokker, og Garmin synker mye bedre enn Fitbit.

Garmin Venu Sq har også WiFi, som gjør at dette går mye lettere dersom du er tilkoblet hjemmenettverket 🙂

1: Er det forskjell på stabiliteten for sync om du tester mot iOS sammenlignet med Android?

2: Venu Sq har ikke Wifi, det er kun Venu Sq Music som har dette.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...