Gå til innhold

Vurderer å kjøpe meg bærbar


fuzion

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å kjøpe meg en bærbar, og synes HP ze5530 så veldig fin ut. Noen invendinger?

Kom gjerne med ordeler og ulemper. Til opplysning er jeg student og skal bruke maskinen til litt programmering, skriving, grafisk design, divx og kanskje noen spill.

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Ulempene med den maskina du foreslår er størrelse/vekt/støy og prosessor for stasjonære maskiner. I tillegg har skjermen en oppløsning på 1024x768, noe som er lite på en 15".

 

Hadde nok vurdert f.eks

Green C1400. Denne koster like mye, men leveres uten OS. Prosessoren er noe tregere, men ikke mye. Fordelene med denne er batterikapasitet, størrelse/vekt, høyere oppløsning på skjerm og mindre støy, selv om dette ikke er den mest støysvake på markedet heller.

 

Knut

Lenke til kommentar
Specs: (sorry)

 

Som jeg allerede har nevnt, så jeg på denne HP ze5530

 

og spørsmålet var vel egentlig om denne kunne anbefales...

 

Hvis dere har noen forslag så bør disse ligge innenfor en prisramme på ca 14 000 kr.

 

Takk :)

CL50 ligger jo rett over 14000, og den har mye bedre specs en den du nevte først. Blanda annet sxga+ skjerm med 1400x1050 oppløsing, nydelig og jobbe med grafikk osv på.

 

www.whitebox.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Specs: (sorry)

 

Som jeg allerede har nevnt, så jeg på denne HP ze5530

 

og spørsmålet var vel egentlig om denne kunne anbefales...

 

Hvis dere har noen forslag så bør disse ligge innenfor en prisramme på ca 14 000 kr.

 

Takk :)

Nei huff. Den hadde jeg ikke gått for.

Lenke til kommentar
Styr unna hp!!!!!!!!!!!!!

Du veit ikke hva bråk er før du har hørt en slik desktop bærbar fyre opp, det er ikke et godt tegn når bærbaren inneholder 4-5 vifter. Er reine luftputebåten!

Hehe :roll:

 

Skjønner ikke vitsen med desktop prossessor og det mest effektkrevende skjermkortet som finnes i bærbar.

For meg er bærbar pc synonymt med: lav vekt, solid chassis, lite støy og varme og dermed lang batterilevetid.

 

Aopen, FS, Dell og endel andre merker blir man jo nervøs av bare å ha på fanget. De er jo så usolide og plastic fantastic som det går an. Hele poenget med en bærbar pc er vel at man skal ha den med på farten og da må den tåle litt. Mistenker at endel kjøper bærbar selvom den kun blir stående på pulten, en stasjonær gir jo mye mer ytelse for pengene da.

Lenke til kommentar

Xpert: hva ville du anbefale da, om man har et maksbudsjett på 14 000, og ønsker seg både bra skjermkort og oppløsning, 60 gig, pentium M, 512mhz, vekt under 3kg, og mulighet for å frakte den tilogfra skole hver dag? Jeg har vurdert Tundra 1557 jeg da, men du mener den har alt for dårlig kvalitet når det gjelder hvor solid "innpakning" den har? Andre forslag? Skal jeg ha en Zepto eksempel med de samme spesifikasjonene så må jeg 3000,- opp, og det har jeg ikke råd til...

Lenke til kommentar

Man kan ikke få i pose og sekk. Etter min mening må man opp i 20.000,- for å få en bærbar som "tåler steken". I den prisklassen har man HP Compaq NC8000, FS Lifebook og Acer Travelmate 803/804.

Jeg ville heller tatt en Travelmate 290 enn Tundra 1557 hvis jeg hadde budsjett på 14.000,- og bruken var til og fra skole og slikt. Men sålenge man må ha gromt skjermkort og stor disk så er "billigmerkene" de rimeligste.

Jeg sier ikke at det er noe galt med Tundra 1557 for jeg har vurdert den selv. Men jeg venter heller og kjøper en HP Compaq NC8000 eller en TM803/804.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...