Gå til innhold

Kansellering av billett Norwegian


Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte Flex billett med Norwegian som er fullt refunderbar. Nå nylig endret de billetten min til datoer som ikke passet. Jeg hadde valgt klarna betaling og hadde enda ikke betalt. Prøver å få slettet fakturaen ved å ringe Norwegian på telefon men det er tydeligvis helt umulig. Noe som er bullshit. De sier jeg må ta kontakt med Klarna for sletting av faktura, men Klarna kan ikke gjøre dette. De sa jeg måtte ta kontakt med Norwegian igjen. 

Så jeg gjorde det, ringe Norwegian igjen og de sa akkurat det samme. De sa jeg skulle gi kvittering på kanselering til Klarna. Jeg tok kontakt med Klarna igjen og de sa de ikke kunne gjøre noe, selv med dokumentasjon. De sa derimot denne gangen at dersom jeg har kansellert vil kjøpet bli avbrutt og fakturaen slettes automatisk. 

Jeg stiller meg tvilsom til hele systemet og lurer på om det er andre med erfaringer på dette feltet? Jeg ser at man kan søke refundering på nett, men vil helst slippe dette. 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at det er Norwegian som må gi beskjed til klarna at ett krav ikke skal inndrives, jeg antar denne prosessen er automatisert. Så det kan være det bare tar noen dager for at det blir oppdatert hos klarna. Ville vært forsiktig med å betale noe til Norwegian nå som de er under konkursbeskyttelse, og åpenbart sliter økonomisk. Du risikerer å måtte vente lenge, og i verste fall ikke få pengene igjen om du betaler nå.

Ville bare ventet å se om det ordner seg frem til betalingsforfall på fakturaen. Dagen hvor fakturaen forfaller ville jeg derimot tatt skriftlig kontakt med klarna om det ikke var ordnet enda. Ved å skrive at fakturaen ikke vil bli betalt på grunn av at reisen er kansellert og at du ikke vil gå igjennom prosessen med refundering, med tanke på hvor mye Norwegian sliter for tiden. Gjerne legg ved dokumentasjon fra Norwegian på det. Du er ikke pliktig til å betale for en vare eller tjeneste du ikke har fått, eller kommer til å få. Så gi beskjed til klarna om det, og at du motsetter deg inndrivelse av kravet. Det vil gjøre at klarna må gjøre sine egne undersøkelser, som nok fører til at kravet trekkes tilbake. Opplever tross alt klarna som en profesjonell aktør jeg ikke har hatt noe problemer med. Dette er Norwegian det trolig står på.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...