Gå til innhold

Internetthastighet hjemmekontor


Anbefalte innlegg

Start med å ta en factory reset på Intenorouteren. Dette går svært sjelden feil, og du får bistand fra ISP dersom denne ikke kommer opp som den skal etterpå. Sjekk faktisk hastighet med kablet nett fra PC til Inteno, og sjekk at alt annet er slått av / koblet fra før du tester. Ev slå av WiFi på Inteno (hvis mulig). Bruk en ethernetkabel som er merket Cat 5e eller 6, og en PC med god ytelse. Dersom du ikke får 100/100, tar du kontakt med leverandøren. Før du har den ytelsen du skal ha her, har det liten hensikt å feilsøke videre.

Dersom det ikke er mulig å sette Inteno i Bridge mode, og du har en egen router, kan du sette egen router i AP-mode etter Inteno (og slå av WiFi på Inteno hvis mulig). Da bruker du routerfunksjonen i Inteno, men WiFi-delen i din nye router. Du kan gå inn på QoS-settings på routeren, og velge høyeste prioritet på din PC. Da vil andre enheter få det som er igjen etter at din PC har tatt det den trenger.

Jeg har kjørt hjemmekontor i 1 år, jeg har Telenor 20/5 Mbps, med egen router. Aldri hatt problemer, heller ikke ved bruk av Teams med mange videofeeds, så behovet for ytelse for hjemmekontor er ikke så stort som enkelte hevder. Må legge til at jeg er alene på nettet, men har mange dingser på nett, og har full kontroll over egen router (inkl QoS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...