Gå til innhold

Bank boks alternativer


Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har google litt og alle skriver at bank boks er på vei ut. Det kan så være men da lurer jeg på hvor man skal oppbevare noe ting. 

Hva om du har en gjenstand og noen dokumeter som du vil oppbevare et annet sted en hjemme. Da det er større mulighet for ting blir stjålet hjemme enn i en bank boks. Samt om du går bort kan man jo avvikle bank boksen i testamentet sitt å gi den til noen andre. Normalt står baken da for beskyttelse og overgivelse til neste mann. 
Jeg har safe hjemme, men om jeg er i en trafikk ulykke. Så er det bare jeg som veit hvor nøkkelen er , men poenget er jo at jeg ikke vil oppbevare det hjemme. 

Hva om du har et dokument som i seg selv ikke kan scannes. Du skal for all del ikke oppbevare dokumentet elektronisk på noe som helst system. 
Da dokumentet i seg selv inneholder data informasjon. Men som kan være vært millioner alene.  Om det ikke er bank boks, må vi ha det hjemme da? Men hvem skal overgi dokumentet om du selv går bort. osv? 

Takk 



 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok i lang tid framover få leige oopbevaring, utfordringa er at etterkvart som færre har behov for tenesta så blir det dyrare. 

Etterkvart som fleire dokument er digitale og pengane også i større grad er digitale så treng ikkje folk flest bankbokser, men enkelta har fortsatt verdidokument, smykker, orginalfotografi og andre små ting som dei vil beskytte. Til større ting får du leigd oppbevaringsboder. Jo meir du er villig til å betale jo større sikkerheit får du, men for det store fleirtalet når ein fort eit kost/nytte nivå der kostnaden ikkje lenger er verdt det. Det er nok stort sett berre sentimentale verdiar som ikkje kan digitaliserast i dag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...