Gå til innhold

Bios Checksum Error


HEE

Anbefalte innlegg

jepp :roll:

fortsetter der jeg slapp forde som vil ha hele saken se Her !

og Her.

Men.

1: i går monterte jeg opp igjen min p4 med geil golden dragon og Ic7-g og gjett hva slags feil jeg fikk slengt i trynet etter at mitt ic7-g kort komfra rma`en fra komplett!! ganske riktig denne Bios Checksum Error ! såbegynte jeg og møblere om på minne brikkene har golden dragon 2*256 startet opp med en golden da postet den startet med to da fikk jeg denne igjen Bios Checksum Error kan det være minne innkompabilitet ? eller bare minne feil ? eller at geil golden dragon ikke liker mine ic7-g kort ? har hatt 2 ic7-g med samme feil

begynner og bli KRAFTIG lei p4 nå. :angry:

2: det som også er rart er når den poster går jeg inn ibios for og fixe settings og liksom hakker den bruker litt tid på og finne fram sidene lissom none forslag der og ?

ser at det florerer med poster om dette på forumet til abit finnes det noe løsning ?

eller er det bestemt at jeg ikke vil fåp4 min til og virke ? :realmad:

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når den sier det er bios checksum error som er feilen, er det jo.. overaskende nok nettop dette som er feilen.. bios"fila" er korrupt og må byttes ut / flashes / oppdateres som tidligere nevnt i denne posten!

Joda mest sannsynelig, men jeg har fått den beskjeden når det var minnet som var årsaken.

Lenke til kommentar
når den sier det er bios checksum error som er feilen, er det jo.. overaskende nok nettop dette som er feilen.. bios"fila" er korrupt og må byttes ut / flashes / oppdateres som tidligere nevnt i denne posten!

takker for svar .

men du ludde har prøvd dette på ic7-g kortet jeg sendte inn fikk samme feil også da poenget at denne feilen faktisk kommer og går alså. tror det må han noe med noe hardware jeg bruker siden jeg får samme feil på dette kortet som det jeg sendte inn til komplett.

skal prøve og flashet biosen på dette kortet og. (men er ikke risky hvis maskina slår seg av? ) :ermm:

Lenke til kommentar
skal prøve og flashet biosen på dette kortet og. (men er ikke risky hvis maskina slår seg av? ) :ermm:

Tenkte det samme ( hadde vært sabla nedtur m.t.p. all ergrelse til nå ) - men hvor ustabil er den egentlig ?

tja ...

får denne Bios Checksum Error feilen 70 % av tiden når jeg slår på maskina.

men finnes det et sted jeg kan ringe/maile for og snakke med en Superabit nerd?

Lenke til kommentar
men finnes det et sted jeg kan ringe/maile for og snakke med en Superabit nerd?

kunne jo forsøke med [email protected] ( edit: de svarte raskt og detaljert engang jeg hadde problemer ) eller Tel: (00) 31-77-3204428

 

Prøvd å øke volt på ram ?

har prøvd dette (øke volten) men maskina slo seg av da jeg drev med dette da ble jeg så frustrert at jeg gikk i fra hele dritten. :thumbup:

Lenke til kommentar

Dere hadde rett maskina slo seg av under bios oppdateringen. :no:

tiligre på dagen snakket jeg med abit på telefonen og forklarte problemet de sa at de kunne sende med en nybios chip for og fixe denne . ja jeg hadde vel flax der .

men uflax med oppdateringa. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...