Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med støy på linja..


Anbefalte innlegg

Heisan..

 

Fikk NGT ved sommertider i fjor. Og da snøen kom i november falt hastigheten min DRAMATISK (ned til 64/512 kbit(down/up)).

Når varmen kom blei snøen borte og hastigheten min steg til det normale igjen (2300/614 kbit(up/down)), og jeg ante ingen fred og fare... Så langt i år har jeg ikke hatt noen problemer med linja, rett og slett fordi det ikke har vært noe snø.

Men her om dagen så satt det igang og snø, og med en gang det fikk lagt seg snø på telefonledningene begynte gradvis linjehastigheten og synke.

 

01/02/04 04:27:24 >>WAN: Data link activated at 1856 / 512 Kbps (rx/tx)
01/03/04 06:23:13 >>WAN: Data link activated at 992 / 512 Kbps (rx/tx)
01/03/04 16:20:41 >>WAN: Data link activated at 512 / 512 Kbps (rx/tx)
01/03/04 20:16:17 >>WAN: Data link activated at 288 / 512 Kbps (rx/tx)

 

Dette er logger ifra routern min. Som dere ser synker hastigheten.

 

Har ikke fått noen offesiell forklaring fra NextGenTel om at dette med snø er problemet mitt, men slik kan man "regne ut" på egen hånd..

 

Det jeg lurer på er "HVA KAN GJØRES" ? :) Er litt kjedelig og sitte her og vente på at snøen skal bli borte før jeg kan få en linje som er i orden igjen... Kan jeg feks ringe NGT og be de trekke nye mer skjerma kabler der de ikke ligger i bakken? Evt flytta meg over på et annet kobberpar? Er et par andre kompiser som bor i samme rekke hus som meg som har Telenor, og de er ikke like plaga..

 

På forhånd takk

- Kriss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske tydelig at du er plaget med en 'tørr' kabel som lekker, dvs. at parene i kabelen ikke ligger i vaselin og at det er gått sprekker i isolasjonen slik at kabelen fyller seg med væske (vann). Dette kan skje både på (eldre) kabel som henger i stolper og i (eldre) kabler som ligger i bakken. Det eneste DU kan gjøre er å feilmelde linja for å få en feilretter ut for å måle linja di. Er det et feilpar så vil nok feilretteren forsøke å bytte til et annet par i kabelen med mindre det ikke allerede er fullt og/eller at det ikke er noe annet enn feilpar igjen. Hvis så, bad luck. Har mine tvil til at du da vil få en linje som er i vater på en stund, annet enn at du får håpe på tørrvær... =)

 

 

--

Jørn O.Nilsen

Lenke til kommentar

Joda, både seriøse og IKKE seriøse svar her.. Kan jo ringe NGT imorra og fortelle dem hva jeg har kommet frem til, men tipper på at de kommer til og sitte der og klø seg i hodet :)

 

Har jo et annet kobberparr inn i huset, sa ifra til NextGenTel i fjor at jeg gjerne ville over på delt access slik at jeg fikk testa det kobberparret, men ingen ting har skjedd siden da (Fikk splittern da:)

 

(En ting er at linja mi er i orden selvom det REGNER, det er snø som er problemet :(

Lenke til kommentar

Hva vil det hjelpe og feilrette? Jeg ba dem om og prøve det i fjor, og alt de gjorde var og flytte meg over til en annen possisjon i sentralen med mer spenning, noe som ABSOLUTT ikke hjalp..

Vil det være værdt og mase litt mer på NGT slik at jeg feks kommer over på delt access? Har full access nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...