Gå til innhold

Videreutdanning med fagbrev som dataelektroniker


MrMarbles

Anbefalte innlegg

Hei

Har tatt fagbrev som dataelektroniker for 4 år siden, etter å ha jobbet som PC og Mac tekniker siden 2006. Er 40 år gammel, kone og 2 småbarn. 

Fikk nylig tilbud fra SSB, Kompetanse Norge og Lånekassen om lån på 25000kr pr semester i studieåret 2021/2022, som vil bli omgjort til stipend dersom man består faget. I tillegg kan man ta opp lån hos lånekassen som alle andre studenter.

Spørsmålet er da hva man eventuelt skal peile seg inn på. I mitt nåværende yrke, så er det vanskelig å finne andre jobber som ren tekniker. Søker jeg på IT-jobber, så får jeg ikke komme på intervju engang (selv om jeg har god kompetanse også på mye IT-relatert og lærer fort). Og evt. andre teknikerjobber, betaler ikke nødvendigvis noe bedre enn det jeg tjener nå. 

Jeg kunne godt tenke meg å jobbe innen IT. Gikk på IT-akademiet og tok MCSE på tidlig 2000-tallet og jobbet av og på innen IT hos en større bilforhandler her i Trondheim. Men etter at jeg fikk fast jobb som tekniker i 2006, så har jeg ikke kommet tilbake til det, annet enn å sette opp en og annen Windows Server fra HP/Dell for småbedrifter som min tidligere arbeidsgiver hadde som kunde.

Men, det må ikke være IT heller. Jeg er veldig teknologi interessert, så det er mye forskjellig som kunne vært spennende. 

Så da med tanke på å videreutdanne seg, hva finnes der ute som det er lett å skaffe seg jobb på etter endt studium?

Hva for videreutdanning kan man ta?

Jeg fant denne f.eks: https://itacademy.no/system-og-nettverksadministrator/
Og der ser jeg igjen mange emner som jeg har sett på stillingsannonser de siste årene.

Men er ikke så keen på å gå til noe som ikke fører noe sted (altså at studiet ikke er verdt en damn shit) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...