Gå til innhold

Datarecovery fra gamle ssder med bitcoin på.


Anbefalte innlegg

Hei, har drevet mye Research i det siste da jeg minet noen bitcoin tilbake i 2010. 

Jeg lagret disse på daværende datamaskin som akkurat hadde fått seg ssd, en Crucial c300 64gb, og jeg kjørte 2 disker i raid 0 tror jeg.

Jeg husker ikke om jeg lagret bitcoinen før eller etter jeg satt diskene i raid 0, og har funnet igjen 1 av diskene, men den gir ingen tegn til liv. 

Jeg er ganske sikkert på at da disse diskene ble utdatert ble de tatt ut av maskinen og brukt i et eksternt usb enclousure. 

Om jeg hadde fått tak i den andre disken, er det realistisk å finne data igjen på en ssd etter den har blitt formatert og så brukt over lengre tid?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært en harddisk kunne det vært mulig. Siden når man formaterer en harddisk fjerner man bare indeksen. Magnetsporene sitter det fortsatt. Men SSD er det mye vanskeligere. Hvis du også har formatert den er det game over. 

Har den kun ligget ubrukt kan det være verdt å betale professionelle om du har mange Bitcoins der. Men du må fortsatt huske wallet passordet ditt. Har du seed Key til wallet skrevet ned ett sted? 

Lenke til kommentar

Fant akuratt ut fra gamle poster her på diskusjon.no at kjørte en Intel 80gb ssd, og 2x c300 disker i raid. Men siden filene jeg er ute etter skal ligge på c disken, så ble det lagret på intel disken og ikke raidet. Men den disken ble formater og reinstallert windows på, og solgt til en kollega av meg som brukte den disken i noen år. Så regner med det da er lost.

Lenke til kommentar
Ekinorak skrev (2 minutter siden):

Fant akuratt ut fra gamle poster her på diskusjon.no at kjørte en Intel 80gb ssd, og 2x c300 disker i raid. Men siden filene jeg er ute etter skal ligge på c disken, så ble det lagret på intel disken og ikke raidet. Men den disken ble formater og reinstallert windows på, og solgt til en kollega av meg som brukte den disken i noen år. Så regner med det da er lost.

Ja da er det null sjanse dessverre. Hvor mye hadde du? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...