Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eu kontroll godkjent kun i 2 mnd


Anbefalte innlegg

Heisann,

Sist jeg eu godkjente en bil selv var med de gamle reglene i 2017 at man fikk 1-2 mnd «forlengelse» etter frist for å godkjenne bilen

 

men har forstått det har skjedd en del endringer siden den tiden. Derav at frist blir siste frist. Men egentlig usaklig for mitt spørsmål tror jeg..

har seg nå sånn at jeg i fjor sommer kjøpte en bil som jeg skulle fikse opp litt, den var ikke eu godkjent, skulle vært det i april 2019 en gang etter 2 år siden sist den var blitt(2017), tok den da på eu kontroll i oktober 2020 etter å ha friska den opp litt, men ble ikke godkjent, kun noen småfeil egentlig

 

Jeg ble dessverre deretter smittet på jobb, så bilen måtte vente litt, fikk så idag kontrollert den og den ble godkjent, men kun i 2 mnd ! men ikke hentet bilen enda, tenkte da bare høre om det skal være slik??  
 

Syns det virker spesielt at den må ha ny eu kontroll om 2 mnd, da har den vært på 3 det siste halvåret... før var det jo slik at siste siffer på skilt nr. sa når den skulle kontrolleres men forstått det slik at det ikke lenger er slik... så ble enda mer forvirra😄

 

noen som har vært borti det samme?😄

D95B988E-1B2E-4182-B10F-F20B3E16B0D3.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var bilen sendt inn på EU kontroll i 2019 som aldri ble godkjent? I såfall så tror jeg det er grunnen. De tar utgangspunkt i siste fulle EU kontroll. Med mindre du tok en full EU kontroll i Oktober og ikke en etterkontroll? I såfall så skal det slik jeg har forstått det være gyldig fra Oktober.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jeg usikker på, tenkte ikke å spørre han jeg kjøpte den av når jeg kjøpte den... 

 

men var på full eu i oktober og bestilte ihvertfall full eu nå så regner med de sjekka alt da jeg betalte full pris i oktober og trolig imorgen da jeg skal hente den også. Så ser ingen hindring for å la den kjøre et år til ihvertfall, 2 måneder går så fort liksom. Men får høre med brodern hva de sier når han henter nøklene da jeg jobber hele dagene.😊

 

 

Lenke til kommentar

Ja den ble ikke godkjent, ble bare forvirra tror jeg , 2 ny oppdaga feil som ikke ble sagt noe på sist. så har 2 mnd til å få utført etterkontroll, jeg ble bare forvirra av vegvesen sine sider som sa eu ok den 16.2👍🏼
 

Ordner seg dette, takk for svar dere👍🏼

Da har jeg og lært noe nytt

full kontroll den 16. ja

Endret av Volvo Turbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...