Gå til innhold

Hardwarebutikken - Skit treige på pakke utsendelse


Anbefalte innlegg

hwb har imponert meg lenge og vel og dette er nok et bevis på at dette er en skikkelig butikk.

 

1. De er rimelige priser.

2. De er hyggelige

3. De gir oss informasjon her på nettet. Og er dyktig med å komme med tilbakemeldinger. Og gjør de en bommert går de faktisk å innrømmer dette (advaentskalender bommerten med LCD-skjermen)

4. De holder hva de lover.

5. Sist men ikke minst: Jeg tok kontakt for å få låne noen skjermer til lcd test. Dette var null problem og de ordnet så disse ble sendt fra UK hjem til meg. Faktisk har de imponert stort med sin serviceinnstilling

 

 

Jeg skal teste hwb ved mitt neste kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HWB.no valgte seriøst feil dag å drite seg ut på med meg nå.....

 

Bestilte 2x250 GB WD S-ATA og 2x50 spindel CD-er. I dag hentet jeg pakken på posten og når jeg kommer hjem så finner jeg to spindler i pakken og info om at de også har levert disker. ARGH!

 

Ikke nok med det, men posten har samtidig klart å sende i retur en A64 3000+ tidligere i jula som de nå ikke er helt sikker på hvor befinner seg. Skylder på en vikar. UPS som egentlig har sendt pakken vet ikke noe om hva som har skjedd, fordi har ikke referansenummer til Posten i sine systemer.....

 

Og i går så kveldet systemdisken på dual-Opteron-systemet, som jeg hadde planer om å redde med to nye disker i dag.... da er ikke sjokoladen fra HWB til særlig stor trøst.... trolig første og siste gang jeg handler der.

 

Og ikke nok med det: AMD har fremskøvet A64 3400-lansering, så den må jeg bråskrive i dag i stedet for i morgen som var planen da jeg har fri.

 

Oh, just a perfect day!

Lenke til kommentar
Husk, vareopptelling rundt nyttår også!

 

DrErling

Ja, sant det der.

 

Men å ha vareopptelling etter 1mnd i drift er vel liten vits i????

det er standard prosedyre å ha opptelling ved nyttårs tider. Det er noe med forsikring osv. også er det greit å ha FULLSTENDIG oversikt over lageret. og husk at det kan også være grossisten's feil at varen ble sendt sent. om det er på lager hos grossist så er det på lager hos hwb. så det er sagt. de sender som regel rett fra leverandør siden det er billigst.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Var det ikke vanlig postgang på 2. og 3. jan 2004?

Isåfall bør ikke pakken først bli innleveringsregistrert @ 05.01.04 16:06 INNLEVERINGSREGISTRERT 3169 STOKKE?

 

Egentlig er mitt hovedproblem at jeg kjøpte en 300GB disk for å ta backup av 4x80GB som jeg har til salgs. For meg oppstår det et ###### problem når kjøper ringer og purrer hele tiden og jeg ikke har noe sted å gjøre av 300GB data. Jeg fra min side har bestilt disken 1 uke+ siden og 2 helligdager + en søndag kan ikke forsinke en pakke 1 uke (7 dager) fra postens side.

 

Jeg kan ikke tro pakken evt. har ligget hos posten fra 2. jan til 5. jan uten å bli innleveringsregistrert, da dette er det første som skjer. Selvfølgelig kan det være posten sin feil, og da beklager jeg kritikk mot HWB, menmen... står vel skrevet på pakken når den er sendt evt. så jeg får poste det her for å avklare problemet en gang for alle når den kommer.

Endret av shahin
Lenke til kommentar
Hei igjen,

 

Var det ikke vanlig postgang på 2. og 3. jan 2004?

Isåfall bør ikke pakken først bli innleveringsregistrert @ 05.01.04 16:06 INNLEVERINGSREGISTRERT 3169 STOKKE?

 

Jeg fra min side har bestilt disken 1 uke+ siden og 2 helligdager + en søndag kan ikke forsinke en pakke 1 uke (7 dager) fra postens side.

 

Jeg kan ikke tro pakken evt. har ligget hos posten fra 2. jan til 5. jan uten å bli innleveringsregistrert, da dette er det første som skjer.

Shahin; her kommer vårt forhåpentligvis siste svar vedr. denne saken; om du trenger mer info ser jeg det som en klar fordel om du ringer eller mailer oss da det burde være unødvendig å ta dette på ett offentlig forum:

La oss ta det fra starten:

1) Du bestilte varene fra oss 31/12-03 kl.17.27. Det er ingen postgang etter dette tidspunktet den 31/12. 1/1-04 er posten stengt (og faktisk vi også).

2) 2/1-03 pakker vi varen og sender den til postterminalen i Stokke. MEN; som tidligere beskrevet feiler EDI-fila vi sender til posten, slik at pakken ikke blir innregistrert hos de før 5/1.

3) 3/1 og 4/1 er post-terminalen stengt, naturlig nok siden det er helg.

4) 6/1 er pakken fremme i Oslo.

Det er fremdeles ikke gått en uke siden du bestilte varen, og den er levert i Oslo. Dette på tross av at posten har vært stengt 3 virkedager i mellom. Det absolutt tidligste du kunne forvente å ha pakken var i går 5/1 siden første virkedag etter din bestilling var 2/1 og det har vært helg i mellom, og så kaller du oss "skit treige" ? Da kan vi ikke annet enn å beklage at vi ikke tilfredsstiller dine krav til leveranser, og ønske deg lykke til i din videre karriere som netthandler. Mulig postordre ikke er det rette for deg, men å handle i butikk hvor du får varene med en gang ?

 

Avslutningsvis vil jeg nevne ditt innlegg av 29/11-03 kl.13.22:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=174834&hl

hvor du også henger oss ut totalt urettmessig og farer med løgn om oss (som i denne saken). Du kom ikke med noen beklagelse den gang så jeg forventer vel egentlig ikke det denne gang heller, men det bør nevnes. Jeg begynner faktisk seriøst å lure på hva motivene dine er for å henge slik på oss, men det finnes sikkert en naturlig forklaring..

 

Mvh Hardwarebutikken

Lenke til kommentar

Jeg har absolutt ingenting å beklage. Jeg er en misfornøyd kunde, misfornøyde kunder beklager ikke en shit.

 

Dere er skit treige. Jeg bestilte varer fra Itbutikken samme time og det var ikke noe problem med postgangen. I det minste var det ikke like treigt som deres pakke.

 

Ang. dine påstander om løgn, jeg har handlet hos dere en gang når dere åpnet (firmakjøp). En gang nå, og en gang for en kamerat. 2/3 ganger har det vært store problemer.

 

Er det rart jeg er sur?

 

Jeg skjønner at negativ publisitet som dette ikke er bra for HWB, men jeg har tapt penger på deres treighet, og da får dere tåle at jeg vil dele mine erfaringer i et forum som er ment for å dele erfaringer. Om dere taper penger på negativ publisitet på hw.no sin forside hver gang det blir postet i tråden er irriterende nok for en som driver et firma, men thats life. Man hører alltid om de gangene kunder er misfornøyde, f.eks. har jeg aldri laget tråder hvor jeg roser opp Mpx/Komplett/PS opp i skyene, selv om jeg er meget fornøyd med dem.

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Synes denne "diskusjonen" ikke kommer med noe positivt.

Selv er jeg storfornøyd med HWB både på leveringstid og service.

 

Hvis Shahin bestile 31/12-03 kl. 17.27 så skjønner jeg godt at det blir gjort lite før den 02/01-04, folk har jo tross alt ferie! Og posten kan ingen gjøre noe med.

Eneste om posten klarte å levere den 05/01 som kunne vært forbedringspotensialet. De hadde jo 02/01 og 05/01 på seg da. Men det kan ikke HWB gjøre noe med.

 

En kamerat av meg bestilte også 31/12 og pakken kom i går. Blir ikke hentet før i dag, men han (og jeg) synes det er normal leveringstid midt oppe i en høytid.

 

Men at itbutikken klarte å levere så "mye" raskere kan jeg ikke helt forstå. Kanskje hele 1 dag. Og at 1 dag er differansen mellom "skit treg" og "ikke noe problem" synes jeg er litt snevert.

 

EDIT: typo

Endret av johneinar
Lenke til kommentar
Er egentlig uintressert i shahin (han er totalt uviktig i mine øyne) sine innlegg. det jeg lurer på er svaret dere gir til desert.

Pakken til Desert Glow manglet to disker (som dessverre har blitt sendt til en annen kunde). Beklageligvis kan slike feil skje, selv om det er trist og leit både for oss som taper penger på det og kunden som opplever forsinkelser. Han ringte oss tidligere i dag, vi sjekket vekten på pakken slik rutinen er og fant ut at det han fortalte stemte. Vi sendte derfor nye disker til ham vederlagsfritt i dag. På oss virket han fornøyd med det, det er dessverre ikke mulig for oss å klare noe bedre enn det selv om vi gjerne skulle ønsker vi kunne det.

 

Mvh Hardwarebutikken (som håper vi slipper å ha all kommunikasjon med kunder her på forumet for fremtiden)

Lenke til kommentar

Poenget er vel at en webshop bør sende en pakke ASAP når man bestiller. Ved bestilling kl. 17 utgjør dette da neste virkedag naturlig nok.

 

Dette kan utgjøre forskjellen mellom om kunden skal få pakken utlevert lørdag eller mandag f.eks. I dette tilfellet har det jo vært 3 helligdager, og ingen vet hvor pakken har vært til enhver tid. Posten skylder på webshop, webshop skylder på posten og jeg skylder på webshop...

 

Og til HWB:

 

Det er DERE som ønsker kommunikasjon på forumet. Hver gang en kunde uttaler seg negativt om dere poster dere i den aktuelle tråden.

Lenke til kommentar
Dette kan utgjøre forskjellen mellom om kunden skal få pakken utlevert lørdag eller mandag f.eks.

Og du mener at det er fullstendig krise og elendig service dersom du må vente 1 dag evt. over helga???? :scared:

 

Og du mener at andre bør "advares" slik at vi slipper å vente 1-2 dager lenger enn det du mener er akseptabelt???

 

Utrolig så kravstore (og bortskjemte?) noen er...

Lenke til kommentar
Poenget er vel at en webshop bør sende en pakke ASAP når man bestiller. Ved bestilling kl. 17 utgjør dette da neste virkedag naturlig nok.

Hvis butikker skal ha kapasitet til å ta DIN ordre med en gang den kommer inn betyr det nær sagt at noen må sitte å vente på den (ordrer kommer ikke inn systematisk 1 stk hvert 10ende minutt i perioden 08:00 til 17:00). Dette vil si at butikken må ha "ekstra" mannskap som blir sittende å spille kabal når det er time på skolen, det går noe spennende på TV eller strømmen/nettet går i en større område. Dette vil øke kostnader som igjen øker butikkens pris ut til oss kunder.

 

Ingen driver webshop på den måten og det er en veldig god grunn til det, det er rett og slett ikke lønnsomt! (et mulig unntak er små, en-manns-butikker).

 

BTW, bestilte selv en pakke i 19-20 tiden her en kveld rett før jul og den var pakket og sendt i løpet av neste virkedag, ikke noe å si på det.

Lenke til kommentar
[quote name='shahin' date='06/01/2004 : 14:31']Poenget er vel at en webshop bør sende en pakke ASAP når man bestiller. Ved bestilling kl. 17 utgjør dette da neste virkedag naturlig nok.

Dette kan utgjøre forskjellen mellom om kunden skal få pakken utlevert lørdag eller mandag f.eks. I dette tilfellet har det jo vært 3 helligdager, og ingen vet hvor pakken har vært til enhver tid. Posten skylder på webshop, webshop skylder på posten og jeg skylder på webshop...

Og til HWB:

Det er DERE som ønsker kommunikasjon på forumet. Hver gang en kunde uttaler seg negativt om dere poster dere i den aktuelle tråden.[/quote]
Du er vel klar over at du ikke er den eneste kunden til HWB ?

Vil tro at alle ordrene som kommer inn blir behandlet (så godt som fortløpende),
ikke forvent at alle skal slutte med det de holder på med bare fordi DIN ordre kommer inn !?

Litt høye tanker om deg selv kanskje ?
Lenke til kommentar

Alt jeg sier er at HWB bør greie å være like raske som andre webshops, dette er ikke et urimelig krav at all. Om du elsker lang leveringstid er ikke mitt problem, faktisk bryr jeg meg ikke om det.

 

Både Komplett, MpX og PS-Data sender i 8 av 10 tilfeller ut pakken neste virkedag hvis man bestiller etter 14-16 tiden og samme hvis man legger inn ordre før kl. 11.

Lenke til kommentar
Og til HWB:

 

Det er DERE som ønsker kommunikasjon på forumet. Hver gang en kunde uttaler seg negativt om dere poster dere i den aktuelle tråden.

Jeg syns det er bra at de begrunner/forklarer feil som har skjedd/de har gjort. Folk kan gjerne gjøre feil, man er da mennesker.

 

Hvis ikke de får lov til å legge inn en forklaring i et forum som dette, så hører man jo bare en side av saken, og i ditt tilfelle er det siden til en arrogant kranglefant som absolutt må klage over alt og alle, som kunne ha gitt et totalt feil bilde av HWB.

 

Ingen kan forvente at en bedrift skal fly ned på postkontoret med en gang de får inn en bestilling, det må holde at de rekker innleveringsfristen til Posten hver ettermiddag. Så lenge de gjør det så kommer pakken like fort frem, siden Posten som oftest henter pakker kun en gang om dagen allikevel.

Lenke til kommentar
Alt jeg sier er at HWB bør greie å være like raske som andre webshops, dette er ikke et urimelig krav at all. Om du elsker lang leveringstid er ikke mitt problem, faktisk bryr jeg meg ikke om det.

 

Både Komplett, MpX og PS-Data sender i 8 av 10 tilfeller ut pakken neste virkedag hvis man bestiller etter 14-16 tiden og samme hvis man legger inn ordre før kl. 11.

Alt jeg sier er at DU er den eneste som har klagd over butikken (med unntak av DesertGlow "saken") på at de bruker så "utrolig" lang tid på å pakke og sende.

 

Jeg støtter de andre her, prøv en vanlig butikk du.

 

Som sagt tidligere, HWB.no har vært utrolig raske og jeg syns dem er like raske, faktiske kjappere, enn andre nettbutikker jeg har vært borti.

Du kan faktisk ikke forvente at nettbutikken skal ha kapasitet til å sende absolutt alt samme dag, eller neste virkedag, rett etter jul/nyttår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...