Gå til innhold

Får ikke slått på dataen?


Anbefalte innlegg

Da jeg skulle skru på dataen skjedde det ingen ting, skjekket om bryteren bak på strømforsyninga var på, har ikke rørt den røde bryteren, det er strøm i kontakten, hva er galt.

Abslolutt ingenting skjer da jeg trykker på power knappen. Trur ikke jeg har gjort noe galt inne i

maskinen. skjekket også om det var noen ledninger som var løse, fant ingen ting. Lurer på hva som kan være galt?

 

Håper dere vet hva som kanskje kan være galt?

Er glad for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle strømledninger er i. Power SW? den ledningen som kommer fra strømforsyninga er satt i, skjekket flere ganger. Alle kabler sitter.

 

Angående hardware så er allt nytt, all hardware jeg har satt i virker. Er en stund siden jeg satt inn nettverkskortet, allt virket da, det kom sånn plutselig... hørte ingen ulyder eller noen ting.

Lenke til kommentar

Er PSU strømforsyninga? hvis det er den så vet jeg hva som er galt, da må jeg kjøpe ny. Viften inne i strømforsyninga går ikke, allt er helt dødt. Ikke et livstegn.

 

Det med at prosessor vifta ikke er koblet til kan jeg ikke skjønne, den er skikkelig kobla til, har hørt det med kt7a brett at de ikke starter uten cpu vifte, noe som er ganske lurt.

Men maskinen går ikke på, da får jeg prøve med en annen strømforsyning...

 

Hvis dere kan komme på hva som kan være galt så er jeg glad for svar :smile:

Lenke til kommentar

Jeg sjekket strømmen i de 4 punkers kontaktene som sitter blandt annet i cd, dvd og hardisker.

Med et multimeter sjekket jeg strømmen. Det ble vist allt fra -0.525 til 0.525, ikke mye strøm der nei.

Bryteren bak på strømforsyninga var på og det var strøm i kabelen.

Dette betyr vel at strømforsyninga er kaputt!

Det som er litt rart er at jeg ikke vet hvorfor, det skjedde helt plutselig.

Bare for å sjekke restartet jeg cmos, men ingen ting skjedde.

Da er det vel bare å kjøpe ny strømforsyning eller hva?

Lenke til kommentar

Her er meg igjen, jeg sjekket strømmen på en annen maskin og den var ikke så forskjellig fra den som ikke virker, (fra -0.756 til 0.756).

Det er ille å ikke få skrudd på dataen sin, skjønner ikke hva som er problemet, hvis det er strøm der og den enda ikke virker, hva er galt. Jeg skjønner det bare ikke...?

 

Er det noen som hvet eller noen som kan ane hva som kan være galt så skriv, så jeg kan få sjekket dette!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Agger på 2002-03-09 12:25 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...