Gå til innhold

HP Omen 17 gaming laptop, bra kjøp?


Anbefalte innlegg

HP Omen 17

  • Intel Core i7-10750H prosessor
  • 1000 GB SSD og 16 GB RAM
  • NVIDIA GeForce RTX 2070 Super - 8 GB
  • 300 Hz 17,3" Full HD-skjerm (IPS-panel)

NetOnNet pris kr 26000

https://www.netonnet.no/art/gaming/gaming-pc/barbar-gaming-pc/hp-omen-17-cb1025no/1014209.11014/

 

https://www.techradar.com/reviews/hp-omen-17-2020

Testen er for overfladisk til å kalles en riktig test, men den gir et positivt inntrykk av maskinen.

 

Hva synes dere om denne laptopen?

Den har i7-10750H med 6 kjerner, jeg vil helst ha en 8-kjerner. Men dersom 6-kjerneren er kjøligere og resulterer i en mindre bråkete PC så er jo det et pluss verdt å ta med seg.

Jeg ser ikke Nvidia G-sync nevnt noe sted, da har den vel ikke G-sync. Dette er et stort minus? (Jeg har sett på mange ulike gaming laptops i denne prisklassen, jeg har sjelden sett G-sync nevnt.)

 

Jeg vet at RTX 3000 er ute snart, men det har vært "ute snart" i ca to år. Jeg vet ikke hvor mye jeg orker vente når jeg ikke vet om det vil ta 2 måneder, 6 måneder eller 10 måneder.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ventet. En laptop er ikke særlig oppgraderingsvennlig og å kjøpe en så dyr maskin med gårsdagens teknologi (skjermkort) er mindre lurt i mine øyne.
 

Iflg. en artikkel på gamer.no er RTX 3000 i laptoper rett rundt hjørnet og produsenter har begynt å reklamere for sine laptops med RTX 3000.

 

Edit: ser Elkjøp reklamerer med utsending i løpet av mars.

Endret av Mr. ve
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et par måneder kan jeg holde ut, takk for rådet.

Men sett bort fra at det snart er en ny generasjon skjermkort, så stemmer mitt inntrykk av at dette er en kvalitetsmaskin?

Høyttalerne får skryt, mer usikker er jeg på hvor god kjølingen er og hvor mye den bråker. Og jeg vet ikke om den har G-sync (trolig ikke).

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, tflovik said:

Det er monitorene som du må se etter om støtter G-sync.

Jeg mener å ha lest i tester ganske nylig, at ikke alle laptoper har en skjerm med G-sync selv om den har et Nvidia skjermkort. Men jeg har ikke dette rett foran meg nå og det kan hende jeg tar feil. Jeg burde ta feil fordi G-sync bør være en selvfølge.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...