Gå til innhold

Oppgradere GF3 TI200?

rikardo

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Satt her og var fornøyd med Gainward-kortet mitt og skulle spille FlightSimulator 2004. Viste seg jo raskt at med gode instillinger var ikke dette noen særlig drømmejobb for traveren.

Tok derfor turen til Komplett, men da fikk jeg bakoversveis!

Hva i all verden skal man velge?

Fant på forumet her en oppsummering av Radeon-kortene som sa:

SE<np<Pro<XT
Så det var nå greit nok.

Men har også lest at et PowerColour 9800se-kort med "de rette" driverene ble til et pro-kort. Stemmer dette? Virker jo økonomisk, men rart i mine ører...

Men så har vi alle GeForce-kortene, GeForce4 ti xxx, GeForceFX xxxx osv. osv. :(

Var en tur innom Toms Hardware, men han skriver jo som vanlig sine romaner om ditten og datten, men han sa i konklusjonen at GeForce4 Ti 4200 128 ga mest FPS per $. Og der har han tat med seg stort sett alt tror jeg. :ermm:

Er det da såpass endring i ytelse at det er noe vits? Håpet å finde et kort til mellom 1500 og 2000,- , Men skal man lese seg opp til dette, er jo kortene avlegs før jeg er ferdig :no:

Noen som har noen korte tips?

På forhånd takk!

Endret av rikardo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

FS2004 krever ikke bare ett bra skjermkort, men en krafdig cpu også. Jobber med en kar som liker FS2004, han byttet hele pc'en.

Tror det var FX5200 256 han kjøpte, resten husker eg ikke hva er.

FX5700 ultra eller 9600, er det minimumet eg ville annbefalt deg, helst skulle du hatt 5900/5950 ultra. Men de er jo meget kostbare kort, eller de store til ati 9800Pro osv.

Skrevet
Geforce FX 5900XT til 1900.- et bra kjøp!

Jepp.

Gå heller for dette. Det er usikkert om du får et Radeon 9800SE som du får moddet til pro, det er ikke alltid det går selv om kortet har 256bits minne!

Jeg har også hørt det at FlightSim krever kraftig CPU og mye minne, så det er nok en like god investering. hva slags hardware har du fra før av!?

Skrevet

Henger meg på anbefalingene her. Modding er ikke noe å satse på hvis ikke du synes sånn tukling er underholdende i seg selv. Får du det ikke til så kan du risikere å ha betalt dyrt for under middels ytelse, eller få enda større utgifter inkl porto på angrefristen...

Skrevet

Kjempetakk for svar! Ser jo nå at jeg skulle lagt ved mer info om hardwaren min.

Nå har jeg en XP1700+ cpu med 512mb DDR-ram, er vel det som er relevant mtp ytelsen. Har noen harddisker, også men der er det snakk om 7200-disker med 8mb cache. Ellers kjører jeg Windows XP uten noen fancy look.

Når det er snakk om modding, er dette utelukket. Da får det heller være :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...