Gå til innhold

Kjøp av NUC, hvilken modell skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe en NUC for å kjøre Homeseer på. På sikt vil jeg nok gå over til en Raspberry pi4 til denne delen og da får NUC plass i tv-benken for bruk med kodi/plex og diverse.

Jeg ønsker ikke å bruke med enn nødvendig, og ser at en får enkelte modeller ned i 1500 kroner.

Så er det noen som kan gi et råtips på hvilken modell jeg skal plukke opp. NUC8,9 eller 10. Celeron,i3,5 eller 7?

Altfor mange valgmuligheter her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge reviews på Youtube så er GPU-ytelsen 30-40% dårligere på 10.gen i forhold til 8.gen. Samtidig er CPU-ytelsen 5-10% høyere på de nye modellene.

Jeg så div reviews og endte med å velge NUC8-i3 med det høye chassiset (den med plass til SSD), pga total ytelse i forhold til støy.

Fikk den i posten igår, satte inn 2x8GB HyperX RAM og en 240GB Nvme disk. Fungerer foreløpig helt strålende til internett/Youtube som jeg bruker stue-PCen til.

2 core/4thread og ligger dønn stabilt på maks turbo-frekvens 3,6Ghz ifølge Task Manager.

Lenke til kommentar
Xiancorp skrev (2 timer siden):

Ifølge reviews på Youtube så er GPU-ytelsen 30-40% dårligere på 10.gen i forhold til 8.gen. Samtidig er CPU-ytelsen 5-10% høyere på de nye modellene.

Jeg så div reviews og endte med å velge NUC8-i3 med det høye chassiset (den med plass til SSD), pga total ytelse i forhold til støy.

Fikk den i posten igår, satte inn 2x8GB HyperX RAM og en 240GB Nvme disk. Fungerer foreløpig helt strålende til internett/Youtube som jeg bruker stue-PCen til.

2 core/4thread og ligger dønn stabilt på maks turbo-frekvens 3,6Ghz ifølge Task Manager.

Denne som er den "høye" modellen som har plass til ssd?

https://prisguiden.no/produkt/intel-boxnuc8i3beh2-362403#detaljer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...