Gå til innhold

Lenovo Smart Clock Essential


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg har fått en smartklokke til jul, men den virker ikke slik den skal. Altså de fleste funksjoner virker og google assistent spiller av radio og forteller vitser med mer, men den vil ikke stille inn alarm eller timer (nedtelling) muntlig.

Når jeg ber den stille inn alarm i morgen kl 0800 får jeg beskjed om at den ikke kan utføre dette nå, og ber meg forsøke igjen om noen sekunder. Det samme gjelder "start nedtelling på x-minutter" eller " start timer på 5 minutter".

Jeg har forsøkt endre språk og nullstille enheten. Den er fjernet og lagt til på i Google Home og på min Google account. På samme google-konto virker google assistent helt fint på mobilen. Jeg leser på Lenovo support forum at flere opplever samme feil, men det er ikke foreslått noen løsning.

Hva kan være feil i dette tilfellet? What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
zanta skrev (47 minutter siden):

 

Kjenner ikke til denne klokken. Vurdert å bytte den til en Nest Hub? Koster litt mer, men gjør mye mer, og har er sannsynligvis mer kompatibel med Googles systemer.

Jeg trodde google assistent gjorde det samme på alle enheter? Særlig slike enkle ting som å starte en nedtelling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Complexity skrev (1 time siden):

Aldri noe problem med nedtellinger på min Nest hub.

Den står på kjøkkenet så nedtellinger er hovedbruken 😅

Men det er ikke en gammel firmware på den? At den må oppdateres? Burde vel skje automatisk egentlig men..

Tror det muligens er en ny SW til den, men det står ikke noe om dette på support-sidene, ei heller hvordan dette gjøres. Men spotify og alt av casting osv. fungerer utmerket, bortsett fra disse småtinga som Google Assistant slår seg vrang på.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Nidar2 said:

Tror det muligens er en ny SW til den, men det står ikke noe om dette på support-sidene, ei heller hvordan dette gjøres. Men spotify og alt av casting osv. fungerer utmerket, bortsett fra disse småtinga som Google Assistant slår seg vrang på.

Oppdatering skjer automagisk på alle Google-dingser og kompatible enheter jeg har hatt, så kanskje bare å vente et par dager? Jeg foreslo Nest Hub som alternativ, da den har funket helt som forventet det året jeg har hatt den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Da har jeg trolig funnet feilen, og det var at jeg hadde googleassistenten innstilt på på to språk, både norsk og engelsk. Selv om det fungerer på andre enheter fungerer det ikke på klokka. Jeg la inn amerikansk-engelsk og den fungerer perfekt, og den snakker norsk selv om norsk ikke er satt opp som språk.

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Nidar2 said:

Da har jeg trolig funnet feilen, og det var at jeg hadde googleassistenten innstilt på på to språk, både norsk og engelsk. Selv om det fungerer på andre enheter fungerer det ikke på klokka. Jeg la inn amerikansk-engelsk og den fungerer perfekt, og den snakker norsk selv om norsk ikke er satt opp som språk.

Og har du kun norsk satt opp som språk skjønne den vel fortsatt engelsk.
Men blir tull med flere språk på google enheter ja..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Complexity skrev (1 time siden):

Og har du kun norsk satt opp som språk skjønne den vel fortsatt engelsk.
Men blir tull med flere språk på google enheter ja..

Om jeg har kun norsk skjønner den fortsatt engelsk ja, men da vil enkelte funksjoner ikke virke slik som nedtelling og innstilling av alarm. Nå fungerer den knirkefritt :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...