Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eks lar meg ikke være


Anbefalte innlegg

Ble slutt for et halvt år siden. I starten nektet hun å gi slipp på meg. Dukket opp på døra, skrev meldinger... Blokkerte henne fra alt.

Jeg var dum nok til å ta opp blokkeringa, ettersom jeg ikke ville være uvenner heller. Var stille fra henne helt til jul. Hun ønsket meg god jul, jeg tenkte å være voksen og skrev god jul tilbake. Hun spurte meg hvordan det går osv. Jeg tenkte at den type prat ikke skader. :)

Men nå er vi tilbake til det stadiet vi var på: Hun spør meg mange spørsmål om forholdet vi hadde, hun spurte om jeg brukte henne, om jeg virkelig elsket henne. Det som er komisk er at det var hun som prøvde seg på bestekompisen min, en av grunnene til at jeg ikke klarte å stolte på henne, så det er vel heller jeg som burde føle meg brukt i det forholdet. Hun hadde rykter på seg som jeg valgte å ignorere, da jeg har lært at man ikke skal stole blindt på rykter... Helt til ryktene viste seg å stemme.

Nå har også vennen hennes begynt å blande seg inn, sier at jeg er så umoden fordi jeg ikke svarer henne og ber meg være voksen. Som jeg skrev til han, jeg svarte henne helt til hun skulle begynne å dra opp forholdet vårt igjen. Og hun er ikke så uskyldig som du tror.

Det hjelper ikke å ignorere henne, for da blander han seg inn. Jeg vet at han har sittet i fengsel for vold og trusler før, så jeg er redd han vil gjøre det samme mot meg om jeg ignorerer henne totalt. Han mener jeg behandler henne dårlig når jeg ignorerer henne. Jeg har svart på de samme spørsmålene som hun har stilt før, og jeg føler ikke for å måtte gjenta meg selv. Hun får det bare ikke inn i hodet hvorfor jeg valgte å slå opp, og hvorfor jeg ikke vil tilbake til henne.

 Hva bør jeg gjøre?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver en melding som du sender til han og til ho. Der skriver du at du nå er ferdig med forholdet til begge to. Du skal gå videre med livet ditt og vil helst at du får lov til det uten noe mer emosjonell utpressing. Du har ingenting imot dem som mennesker, men du vil leve et emosjonelt ryddig liv hvor du bestemmer vilkårene for hvilke mennesker du vil ha kontakt med i livet, uten at det skal bety at du skal føle deg truet. Du kommer ikke til å blokkere noen av dem, men du kommer heller ikke til å svare på noe, med mindre det er noe som du avgjør er av reell betydning. Hvis det blir misbruk eller unødvendig mas, som meldinger sent på kvelden, om natten, eller flere meldinger etter hverandre, så vil du blokkere dem. Og at du med dette håper på forståelse for privatlivets fred.

Du trenger egentlig ikke skrive noe mer enn det.

Etter du sender den meldinga, så stålsetter du deg psykisk. Da holder du deg til det du skrev. Ikke svar på mobbing, trakassering eller noen verdens ting.

Hvis du får trusler, så tar du kontakt med politiet, uten å si det til dem. De skal bare registrere at du blir truet, men de skal ikke risikere å eskalere situasjonen ved å kjefte på den fyren.

Du må være 100% struktuert. Og tenk livslangt i denne avgjørelsen. Hele livet ut skal det vare.

Ingen har noen rett til å kreve oppmerksomhet av andre. Det er manipulasjon og emosjonell utpressing, og overgrep i privatlivets rett og fred. For å slåss mot sånt, må man stålsette seg psykologisk.

Endret av Taurean
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...