Gå til innhold

MSI MEG Z490 UNIFY MOS vifte 11000RPM


MrMarbles

Anbefalte innlegg

Så da gikk vifta på Unify kortet mitt på full hastighet plutselig. Har forsøkt å nullstille UEFI (BIOS), oppdatere UEFI, gå tilbake til eldre UEFI, justere viftehastigheten og kjøre minimal config (altså bare hovedkort, CPU+kjøler og RAM), men vifta går opp til 11000RPM med en gang (visse ikke at dette hovedkortet en gang hadde vifte før jeg bestilte det). Har også prøvd å endre på vifteprofilen i UEFI for nettop MOS vifta, men ingen endringer gjør noe som helst. 

Så, jeg tror ikke det er mer å gjøre, og ut i fra det jeg har kunnet finne ut på nett, så har folk som har hatt samme problem bare bestilt nytt hovedkort og sendt tilbake det gamle. 

Nå har jeg kjøpt dette på Komplett på tilbud (2800 på BF). Nytt hovedkort koster kr 3400 hos ProShop. Komplett skal ha 3800 for det (men har heller ikke på lager atm). Hvordan ville dere løst dette på best måte for å få nytt (tilsvarende) hovedkort i maskina uten å måtte betale ekstra? (har selvfølgelig muligheter for å legge ut). Har Komplett noen grei ordning på slike ting? Er litt redd for at om jeg returnerer det på garanti, så får jeg det bare kreditert, og blir sittende lenge uten noe hovedkort i maskina og må bruke 1000kr ekstra på samme hovedkort hos de.

Så tenkte litt på å bestille nytt hovedkort fra de (forventet på lager 6. januar, ubekreftet), og så velge angrefrist på det når det er mottatt, men sende tilbake det første, hvor vifta nå er ape shit (er tross alt innenfor 60 dagers åpent kjøp på det første hovedkortet fortsatt). 

Tanker? (dere som mener en slik ordning er uetisk etc. kan bare la være å kommentere)

Endret av MrMarbles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...