Gå til innhold

Ønsker gaminglaptop. Dårlig deal å kjøpe en med rtx2060 nå?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier ønsker jeg å kjøpe en gaminglaptop da jeg har en svak brukslaptop fra før. Jeg trenger ikke det aller ypperste av gamingutstyr til enhver tid, men jeg vil føle at jeg gjør en bra deal. Her er en MSI laptop, 1gb lagring og rtx2060 til 12.500kr som jeg vurderer å kjøpe. Denne er satt ned fra 16.500kr.

https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc-laptop/203345/msi-gf65-thin-10ser-1008ne-15-6-barbar-gaming-pc#

Er det slik at 3060 laptoper ligger like bak hjørnet og til tilsvarende priser? Eller er 2060 laptopen fortsatt god verdi for pengene nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mandatum skrev (På 19.12.2020 den 17.14):

Er det slik at 3060 laptoper ligger like bak hjørnet og til tilsvarende priser? Eller er 2060 laptopen fortsatt god verdi for pengene nå?

Forvent laptoper med ny generasjon skjermkort i løpet av første kvartal 2021. Å kjøpe en laptop nå med 2060 er å skyte seg selv i foten spør du meg. :) Du får jo ikke oppgradert skjermkortet om et halvt år, og ytelsen er såpass mye lavere at jeg mener det er en dårlig vurdering å handle.

Lenke til kommentar

ifølge notebookcheck.net så vil nvida komme med nyheter angående rtx 3060 for laptop i løpet av mid januar 2021

https://www.notebookcheck.net/NVIDIA-announces-GeForce-RTX-event-for-January-12-GeForce-RTX-3060-RTX-30-mobile-GPUs-and-more-expected.510368.0.html

regner med det vil da ta ytterligere 4-6 måneder etter announcement fra nvida til vi ser rtx 3060 på laptoper i butikker, altså vår/sommer 2021.

om man er en luring så kan man kjøpe laptop med rts2060 nå, bruke den pent også videreselge til litt lavere pris når rtx3060 kommer på markedet. XD

laptop med rtx3060 vil koste mer, har også hørt rykter på at rtx3060 vil være en mobile versjon med en del lavere strømforbruk og ytelse sammenlignet med rtx3060 desktop versjonen, men dette er bare rykter. 

ellers vil det alltid være "noe nytt rett rundt hjørnet" når det kommer til maskivarer. når rtx3060 på laptop er ute, så vil man garantert høre intel/ amd elns vil lansere noe nytt rett rundt hjørnet. og syklusen fortsetter

sorry for min gebrokken jai snakke dårlig norge, my 2 cents

 

Lenke til kommentar

rtx2060 på laptop er ganske rå fordi den er ikke så mye svakere enn rtx2060 på desktop, kanskje 10-15 fps svakere.  

har hært rykter at rtx3060 på laptop vil hete rtx3060m (mobile) og den vil yte en del lavere sammenlignet med rtx3060 på desktop pga rtx3060 chipen krever mer strømforbruk og egner ikke like bra på laptop som de eldre gtx og rtx2060.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...