Gå til innhold

Altibox med switch. Fortsatt firewall?


Anbefalte innlegg

Hei

I forbindelse med oppussing har jeg fått ordnet meg et teknisk-skap for å ha hjemmesentralen og fiberkonverteren fra Altibox i. Problemet er at skapet har begrenset med plass og at jeg har behov for flere ethernet-utganger. Tidligere har jeg satt hjemmesentralen i bromodus og koblet til en egen router, men dette blir det nå ikke plass til i skapet.

Så over til selve spørsmålet. Kan jeg koble en helt basic gigabit-switch til hjemmesentralen og fortsatt ha firewall? Dette vil ta mye mindre plass enn routeren jeg har nå.
Helst skulle jeg gjerne ha kvittet meg med hele hjemmesentralen, men akkurat det har jeg gitt opp da jeg aldri fikk det til å fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du kan jo gå for en løsning med Edgerouter-X..? Har nettopp fått dette opp hos meg med altibox. Først med Edgerouter-X, og deretter med en Edgerouter-12. TV og IPTV fungerer utmerket. Denne lille tassen (ER-X) tar minimalt med plass 🙂  Styrte veldig med å få det opp å  gå selv, inntil jeg fikk ekspert hjelp. Nå har jeg en config som bare trengs minimalt med endring for å få det opp å gå, dersom du holder til et annet sted enn agder :)
 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...