Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med TP-Link Deco M5 AC1300


Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat fått fiber i huset, og har ca 400-500 mbs når jeg står rett ved modemet. 
Når jeg er andre steder i huset dropper det dramatisk og på speedtest varierer det fra 20-100 mbs. 
Derfor kjøpte jeg i dag TP-Link Deco M5 AC1300, for å forhåpentligvis få litt raskere download-speed andre steder i huset. 
Jeg unplugga den forrige routeren og koblet til den nye boksen, og satt de to andre steder i huset. 
Dette fungerte dårlig og hastigheten ble ikke noe spesielt raskere. Dette gjelder både når jeg er koblet trådløst, og når jeg bruker kabel til feks xboxen. 
Jeg kan svært lite om dette, så det er mulig jeg gjør noe feil. 
Noen innspill på hva det kan være? Eller evt om det er leverandør av Internett som er problemet. 8D594BD0-29DD-47B1-BD80-5BCEDFF1E40F.thumb.jpeg.4e4889d02f96f50cc44dc461cbb264bd.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får hastigheten "du betaler for" når du er koblet til med kabel, er det ikke nettleveransen som er problemet.

Hva forventer du å få via wifi rundt om kring i huset? 

Hvis du forventer flere hundre megabits rundt i hele huset, vil jeg si at du trenger en god mesh-løsning hvor hvert aksesspunkt er koblet til med kabel. I tillegg er det et spørsmål om hvor gode klientene er, om det er annen bruk samtidig, om man har eldre klienter som er aktivt og kan dra ned ytelsen, om det er naboer som har wifi som påvirker, om det er annet som er på frekvensbåndene som påvirker.... Det er svært mye som påvirker wifi-ytelsen i praksis. 

Husk også at med MU-MIMO-løsninger kan det være at en enkelt klient ikke gir maks utnyttelse, men at to klienter bruk i parallell kanskje kan gi en større utnyttelse av linja.

Nå vet ikke jeg hva evt. Xbox tester hastighet mot. Hva brukte du her for å teste ytelsen?

Endret av NULL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...