Gå til innhold

Mine Dokumenter på sekunder disk forsvunnet etter windows 10 oppgradering


Anbefalte innlegg

Oppgraderte nylig fra win 8.1 Home til win 10 Home.
Alt tyder på at jeg har mistet mine dokumenter. Har søkt litt etter løsning, men finner ikke noe om min situasjon:
Jeg har alltid hatt selve mappeinnholdet for Mine dokumenter på en sekundær snurredisk, (D:).
Det slo meg ikke inn at Windows 10 oppgraderingen kom til å påvirke dette, da innholdet lå på en annen disk.
Det vil være rart om Windows har slettet selve innholdet, heller enn bare pekeren til det.
Kan ikke se noe i windows.old heller. Noen som har erfart dette og som har en løsning?

Er for øvrig sjokkert av å lese om all galskapen som rammer folk etter win 10 oppgradering.
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare si at på generelt grunnlag bør man alltid ta backup av viktige data. Spesielt i forbindelse med OS oppdateringer o.l.

I ditt tilfelle ville jeg først og fremst ha prøvd å navigere med filutforsker gjennom mappene på den sekundære disken. Dvs hvis du er veldig heldig, så er det bare referansen til "dokumenter" (altså faktisk mappeplassering) som er satt tilbake til standard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant frem en backup tatt for en stund siden. Gjorde så et søk på D: disken med et tilfeldig filnavn fra backupen av Mine Dokumenter.
Da fikk jeg treff i filutforsker. Når jeg åpner mappeplassering for filen, får jeg opp mappen D:\Mine dokumenter med tilsynelatende alt innhold jeg har savnet:

image.png.4370e9a5157a858b4db2ee5725515cfa.png

Høyreklikker jeg på denne og velger Vis adresse, så får jeg ikke opp en normal pappestruktur.
Mappen vises ikke noe sted i Windows eller utforsker, noe jeg synes er rart.
Har også valgt å vise skjulte mapper, filer og systemfiler på disken, uten at den listes opp.

Har i alle fall reddet filene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...