Gå til innhold

Har i dag en i7 6700k, vurderer oppgradering. Hva anbefales?


dopus

Anbefalte innlegg

Har i dag en pc bestående av en i7 6700k z270 hovedkort, 32 GB 2400Mhz RAM, m2 NVME SSD og et geforce 1070 8 GB skjermkort.

 

Nå som AMD har sluppet zen3, så lurer jeg på om det har noe for seg  å gå for en nyere prosessor . Enten zen5 5600x eller i7 10.gen. Begge skjermene mine er 1080P maks oppløsning, og dem blir nok ikke skiftet på en stund enda.

 

Er CPUen jeg har rask nok enda? eller er det noe å hente i spill på en cpu oppgradering. Hvis jeg i løpet av våren går for et nyere skjermkort (gtx 3060 eller tilsvarende) , vil da prosessoren holde igjen GPUen i 1920x1080 spille oppløsning???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skiller veldig mye fra spill til spill hva cpu som er bra nok. På denne siden kan du kanskje få litt oversikt over de forskjellige. Jeg vet ikke hvor godt linken virker men det er en plass der en legger inn hvilken cpu og gpu og ram mengde og en kan se hvor godt de kjører forskjellige spill. Også ram hastighet vil påvirke virkelig ytelse, men det er ikke tatt med her.

https://www.game-debate.com/hardware/index.php?gid=3505&graphics=GeForce GTX 1070

Om du vil oppgradere så vil jeg tro at Ryzen 5600X eller Intel i5-10600KF er gode valg i dag.

Etter min mening så kan nok cpu oppdatering være bra i noen spill mens GTX 1070 gpu holder helt fint en stund til.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...