Gå til innhold

Anbefalt Asus hovedkort AM4


kjetilkl

Anbefalte innlegg

Jeg hadde planlagt å muligens bytte hovedkort ved oppgradering til 5xxx nå, og hadde egentlig sett meg ut Asus TUF Gaming X570-Plus, men nå ser jeg Komplett har 20% på noen utvalgte kort ifm med lanseringen - blant annet Asus Prime X570-P

Er dette "like bra" som TUF kortet? - Jeg ser ikke de helt store forskjellene på disse...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelses messig så har hovedkortene ingenting å si før man overklokker mye. Er nok ikke så mange som har testet begge typene personlig. Du finner nok en del tester av kortene på youtube. OC3D har gode tester av hovedkort, mulig han har testet noen av de du nevner.

Det jeg vil anbefale er hovedkort med Bios Flashback. Kommer aldri til å kjøpe uten. Da får man kjørt inn bios selv om man ikke har riktig CPU koblet til, så hvis hovedkortet skulle kommer uten støtte for 5000 serien ut av esken, så slipper du å låne en CPU ett sted.

Måtte sende tilbake en AM3+ bygg på grunn av det. Valget var en CPU for bios oppdatering, så i søpla, eller ett sikkert Intel system. Valgte sistnevnte som ble langt dyrere, siden ingen hadde billig AMD inne som var kompatibel med BIOS i eksen. AMD løste det ved Ryzen 2000-serien ved å låne ut CPU til de som trengte det for dette.

(Tror jeg leste at 5000-serien skal funke ut av esken, selv om gammel BIOS på de fleste 570X kort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...