Gå til innhold

Problemer med RAM


Xanthorf

Anbefalte innlegg

Hadde nettopp kjøpt nytt RAM (Geil 512MB DDR PC3200).

Men så når jeg satt det inn først gang så skjedde ingenting. Da prøvde jeg å sette inn bare den nye RAM'en og da ville ikke maskinen starte opp. Når jeg starta maskinen bare begynte den å pipe (et langt pip hvert 5. sekund eller noe).

Har prøvd det meste av slot'ene med både ny og gammel RAM, men ingenting funker,

 

Etter det så leste jeg brukermanualen til hovedkortet og da viste det seg at hovedkortet bare støttet pc1600 og pc2100. Men det rare er at RAM'en som jeg hadde fra før er PC2700.

 

Er det mulig å få den gamle RAM'en til å funke eller må jeg kjøpe nytt hovedkort for å begge til å funke? Isåfall så hvilket hovedkort burde jeg kjøpe?

 

Det jeg har er:

CPU: AMD Athlon XP 1800

HK: Abit KR7A-133

 

Tenkte jeg kunne kjøpe ny prosessor i samme slengen. Any suggestions?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du skal handle:

Kjøp deg en AMD 2500+ ( mer hvis du vil det, men 2500 er billig og bra valg) og hoveedkort, Asus A7N8X Deluxe/GD eller MSI K7N2 DELTA-ILSR. www.komplett.no har begge to, og forskjellen på hovedkortene er vel smak og behag. :) Alle sier det at asus er best, men jeg bruker msi. Som sagt, smak og behag!

Endret av Leffy
Lenke til kommentar
Etter det så leste jeg brukermanualen til hovedkortet og da viste det seg at hovedkortet bare støttet pc1600 og pc2100. Men det rare er at RAM'en som jeg hadde fra før er PC2700.

 

Er det mulig å få den gamle RAM'en til å funke eller må jeg kjøpe nytt hovedkort for å begge til å funke?

Likevel om du brukte PC2700 på ditt HK, skal det gå bra, for HK`et stiller bare ned minnen til PC2100 tror jeg.

 

Rart at det klikket ja :dontgetit: , sjekk om du har rørt noen ledninger nær PSU.

Lenke til kommentar

Skulle ikke tro jeg hadde rørt noe. Satt bare inn RAM'en og tok den ut.

 

Og StianGH: Jeg skrev jeg ikke får starta pcen. Ingenting kommer på skjermen altså kommer meg ikke heller inn i bios. (ikke som jeg vet om hvertfall)

 

Spørs om jeg kjøper nytt hovedkort. Får oppgradert cpu i samme slengen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...