Gå til innhold

Har du tips til tv som passer til PS5/XSX?


Anbefalte innlegg

TIPS TIL VALG AV TV?

Jeg har bestilt meg en PS5 og syntes den fortjener en TV som står i stil til konsollen. Jeg har en 65“ Q6FN i dag som jeg er sånn passe fornøyd med. Har alltid angret på at jeg ikke gikk opp en modell eller to. 
Rommet TV skal stå i har ganske mye naturlig lys, så jeg har nesten bestemt meg for QLED fremfor OLED. 

Modellene jeg har sett på er Q80T (HDMI 2.1) evt. Q80R eller Q85R. Jeg har skjønt at 2019 modellene var hakket hvassere, men da får jeg ikke HDMI 2.1. 
 

Noen med peiling som har inputs? :)

Endret av Marcuzani
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke skryte på meg at jeg har så mye peiling, men jeg er litt i samme båt som deg og har kikket litt på denne i både 65-, 75- og 85-tommer. Håper på en reduksjon på Black Friday, og da avgjør jeg hvilken det blir da jeg har 30k i budsjett +/-...

https://www.hifiklubben.no/sony-kd65xh9505-oled-tv/sonykd65xh9505/

edit: ser ikke ut som disse kommer med hdmi 2.1 🤔

Endret av Teodor1979
Lenke til kommentar
Teodor1979 skrev (3 timer siden):

Skal ikke skryte på meg at jeg har så mye peiling, men jeg er litt i samme båt som deg og har kikket litt på denne i både 65-, 75- og 85-tommer. Håper på en reduksjon på Black Friday, og da avgjør jeg hvilken det blir da jeg har 30k i budsjett +/-...

https://www.hifiklubben.no/sony-kd65xh9505-oled-tv/sonykd65xh9505/

edit: ser ikke ut som disse kommer med hdmi 2.1 🤔

Vurdere å vente til Black Friday. 

Hvis du skal ha Sony og HDMI 2.1 så er det vel bare XH9005 / 900H som kommer med det. Merkelig at de ikke har det på flere modeller ettersom PS5 er et Sony-produkt. 

Q80T blir regnet som bedre enn både XH9505 og XH9005 på Rtings.com, og den kommer med HDMI 2.1 og VRR.

Sammenlignet med 2019 modellen så erstatter Q80T fjorårets Q70R. Q85R er nesten identisk med årets Q90T. Men jeg vil gjerne ha HDMI 2.1.

Har også vurdert LG B9 eller CX. 

Lenke til kommentar
Marcuzani skrev (14 timer siden):

TIPS TIL VALG AV TV?

Jeg har bestilt meg en PS5 og syntes den fortjener en TV som står i stil til konsollen. Jeg har en 65“ Q6FN i dag som jeg er sånn passe fornøyd med. Har alltid angret på at jeg ikke gikk opp en modell eller to. 
Rommet TV skal stå i har ganske mye naturlig lys, så jeg har nesten bestemt meg for QLED fremfor OLED. 

Modellene jeg har sett på er Q80T (HDMI 2.1) evt. Q80R eller Q85R. Jeg har skjønt at 2019 modellene var hakket hvassere, men da får jeg ikke HDMI 2.1. 
 

Noen med peiling som har inputs? :)

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-q80t-vs-lg-cx/1819/10619

Det er ikke kjempestor forskjell på lysstyrke på q80t og oled, må opp på q90 for at det skal bli markant bedre. På CX vil du også få flere 2.1, 120hz i 4k, g-synq støtte, dolby vision + selvfølgelig sort nivå og kontrast. 

Mulighet for innbrenning vil jo alltid være et minus med oled og enn så lenge så koster cx ca 5k mer enn en q80. Men både q80,q90 og cx kan jo fort falle 3-8k under black friday i år om du ikke har dårlig tid. :) 

Lenke til kommentar
barezell skrev (5 timer siden):

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-q80t-vs-lg-cx/1819/10619

Det er ikke kjempestor forskjell på lysstyrke på q80t og oled, må opp på q90 for at det skal bli markant bedre. På CX vil du også få flere 2.1, 120hz i 4k, g-synq støtte, dolby vision + selvfølgelig sort nivå og kontrast. 

Mulighet for innbrenning vil jo alltid være et minus med oled og enn så lenge så koster cx ca 5k mer enn en q80. Men både q80,q90 og cx kan jo fort falle 3-8k under black friday i år om du ikke har dårlig tid. :) 

Forskjellene er ikke så store. Det er i utgangspunktet prisen som er den største utfordringen. Det skal selges inn hos samboeren. Hun har også en tendens til å glemme å skru av TV. Ikke at innbrenning skjer i løpet av noen timer, men frykten ligger der :( 

Vurderte å slå til nå med DNB 20%, men har du troen på at prisen går ned ytterligere på Black Friday?

Lenke til kommentar
Marcuzani skrev (20 minutter siden):

Forskjellene er ikke så store. Det er i utgangspunktet prisen som er den største utfordringen. Det skal selges inn hos samboeren. Hun har også en tendens til å glemme å skru av TV. Ikke at innbrenning skjer i løpet av noen timer, men frykten ligger der :( 

Vurderte å slå til nå med DNB 20%, men har du troen på at prisen går ned ytterligere på Black Friday?

Ja, trur q80, q90 og cx vil være typiske black friday kupp. Jeg vet jo selvsagt ikke, men basert på hva elkjøp og power har hatt siste 2 årene så virker det ganske sannsynlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (5 timer siden):

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-q80t-vs-lg-cx/1819/10619

Det er ikke kjempestor forskjell på lysstyrke på q80t og oled, må opp på q90 for at det skal bli markant bedre. På CX vil du også få flere 2.1, 120hz i 4k, g-synq støtte, dolby vision + selvfølgelig sort nivå og kontrast. 

Mulighet for innbrenning vil jo alltid være et minus med oled og enn så lenge så koster cx ca 5k mer enn en q80. Men både q80,q90 og cx kan jo fort falle 3-8k under black friday i år om du ikke har dårlig tid. :) 

Forskjellene er ikke så store. Det er i utgangspunktet prisen som er den største utfordringen. Det skal selges inn hos samboeren. Hun har også en tendens til å glemme å skru av TV. Ikke at innbrenning skjer i løpet av noen timer, men frykten ligger der :( 

Vurderte å slå til nå med DNB 20%, men har du troen på at prisen går ned ytterligere på Black Friday?

barezell skrev (4 minutter siden):

Ja, trur q80, q90 og cx vil være typiske black friday kupp. Jeg vet jo selvsagt ikke, men basert på hva elkjøp og power har hatt siste 2 årene så virker det ganske sannsynlig. 

Kanskje jeg skal vente til BF og satse på en bra deal. Drømmen er OLED 65”, men jeg har alltid likt Samsung. Spesielt brukervennligheten.

Lenke til kommentar
Marcuzani skrev (Akkurat nå):

 

Kanskje jeg skal vente til BF og satse på en bra deal. Drømmen er OLED 65”, men jeg har alltid likt Samsung. Spesielt brukervennligheten.

Siden det er så nære så vil det være lurt. Det har vel også vært en DNB i første(?) Uka i desember siste åra. Så det er uansett en fin backup plan om det man ønsker ikke kommer på BF. 

Synes Samsung og Lg er de med best og mest brukervennlig smart system. Savner musepekern på Samsung og savner dplay og canal digital app på LG. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (På 25.10.2020 den 19.40):

 Synes Samsung og Lg er de med best og mest brukervennlig smart system. Savner musepekern på Samsung og savner dplay og canal digital app på LG. 

Hva tenker du om Q80R eller Q85R, altså 2019 versjonene til Samsung? De sies å være bedre enn Q80T på nesten alle punkter unntatt på gaming, men det er minimalt.

Kommer ikke til å spille noe særlig i 120 FPS og TV brukes også til film, så HDMI 2.1 er ikke kritisk for meg.

Lenke til kommentar
barezell skrev (16 timer siden):

Q85 er grom den 😊 men vanskelig å få fatt i kanskje?

Ja, blir fort en Q80T på Black Friday med mindre jeg kommer over noe bedre. Er kanskje best å vente til 2021 modellene, men det er uaktuelt å kjøpe TV til fullpris når de fort daler 50% ila året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...