Gå til innhold

Hjelp til multiroom oppsett


Anbefalte innlegg

Jeg holder for tiden på å snuse på multiroom oppsett i boligen vår. Og i den forbindelse ønsker jeg å få noen tips og triks til å sette opp dette slik at det fungerer slik jeg ønsker det skal. 
Generelt ønsker jeg at alt skal kunne styres via Google Assistant ved hjelp av en Google Nest Hub på kjøkkenet, Nest wifi punkter i huset samt evt. høyttalere med innebygget taleassistent. 

Jeg ønsker høyttalere i følgende rom, der jeg i noen rom allerede har et oppsett som jeg håper kan integreres brukes i systemet.

Hovedstue/kjøkken
I stuen har vi et hjemmekino anlegg med høyttalere koblet til en reciever. Disse ønsker jeg at skal kobles opp i systemet. Hvordan er dette enklest? Er det med en Bluetooth adapter til recieveren eller en type Chromecast audio? Eller finnes det andre løsninger?

TV-stue
Her har vi en lydplanke med Bluetooth tilkobling, så denne regner jeg med skal gå greit å få koblet til systemet. 

Bad
Her trenger jeg tips til en enkel høyttaler med stemmeassistent da det ikke er noen enheter i nærheten som kan styre den. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
On 10/21/2020 at 2:40 PM, Movieheart said:

Hovedstue/kjøkken
Er det med en Bluetooth adapter til recieveren eller en type Chromecast audio?

TV-stue
Her har vi en lydplanke med Bluetooth tilkobling, så denne regner jeg med skal gå greit å få koblet til systemet. 

Bad
Her trenger jeg tips til en enkel høyttaler med stemmeassistent da det ikke er noen enheter i nærheten som kan styre den. 

Hovedstue/kjøkken: Anbefaler Chromecast Audio. Ved bluetooth får du dårligere lydkvalitet, og en godt merkbar forsinkelse hvis du spiller samme musikk samtidig i flere rom. Avhengig av type forsterker kan du også få forsinkelse med Chromecast, men denne kommer da fra forsterkeren, ikke overføringen.

TV-Stue: Igjen: Bluetooth mellom TV og lydplanke gir dårligere lyd og forsinkelse. Har ikke TVen og lydplanken mulighet for lydoverføring med AUX/RCA, HDMI eller fiber? For å koble lydplanken til multirom trenger du en Chromecast Audio til lydplanken også. 

Bad: Kommer an på krav til lydkvalitet. På badet har jeg en Google Home Mini, som funker helt greit for min del. 

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...