Gå til innhold

Kan noen bruke min lader til elbil i et borettslag?


Bryst

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en leilighet i et borettslag.

I en åpen fellesgarasje så har den tidligere eieren montert en ladestasjon for el-bil på sin private parkeringsplass. Det er satt opp en strømmåler for denne fysiske ladestasjonen.

Spørsmålet mitt er:

- Kan hvem som helst bruke denne ladestasjonen tilhørende min garasjeplass slik at jeg får større strømregning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etisk nei, men problemet er vel ingen som hidrer de å gjøre det? Vet ikke om garansjen er offentlig eid, og du bare leier plass, men etisk nok burde de som lader få lov og betale for strømmen i minstefall. Men er jo grunn for de fleste ladeplasser har ladekort for å ungå å få gratis strøm. Men godt mulig du ikke får lov å ha et slik system.

Men du må vel ta det opp med styret eller lederen i borettslaget å finne løsning.Se om du kan ha kamera på plassen?

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (9 minutter siden):

Etisk nei, men problemet er vel ingen som hidrer de å gjøre det? Vet ikke om garansjen er offentlig eid, og du bare leier plass, men etisk nok burde de som lader få lov og betale for strømmen i minstefall. Men er jo grunn for de fleste ladeplasser har ladekort for å ungå å få gratis strøm. Men godt mulig du ikke får lov å ha et slik system.

Men du må vel ta det opp med styret eller lederen i borettslaget å finne løsning.Se om du kan ha kamera på plassen?

Ok. Den tidligere eieren fortalte at vedkommende hadde en nøkkel for å bruke ladestasjonen. Mener vedkommende ladekort? 

Kan man bruke samme ladekortet til alle ladestasjonene i et borettslag?

Endret av Bryst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...