Gå til innhold

Hvilken cpu


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Skal nå kjøpe meg en prosessor til min Shuttle. Var egentlig fast bestemt på å kjøpe en P4 2.8 med 800 fsb, men jeg lurer på om det er verdt steget opp fra en 2.6? Og om jeg vil tjene enda mer på å kjøpe en 3.06 GHz med 533 fsb? Hvilken lønner det seg å velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Skal mest sannsynlig ikke klokke. Har lyst på kjappeste av disse i forhold til pris. Om det er liten differanse eller ikke osv. Trodde høy fsb hastighet var en fordel hvis man ikke skal klokke?

Lenke til kommentar
Jeg personlig hadde gått for 3.2.

Når man først skal ha litt rå prossesor så gå for den.

Får den for 3701 hos komplett.no

Er ikke ille synes jeg... :no:

 

Lykke til

Er ikke enig, hvor mye forskjell merker du fra 2,8 til 3.2?

 

Og F.. for en bilde du har hvem er det? heh..

Lenke til kommentar

Svaret er jo enkelt. Om du ikke har noe imot å klokke, så velger du 2,8Ghz. Det er ikke verdt omtrent 2000,- ekstra for 400Mhz. En 2,8Ghz går glatt til 3,2Ghz med luftkjøling

 

Samtidig så er det en NY 2,8Ghz ute med M0 stepping. Den er visst meget glad i overklokking.

 

Jeg har spurt f.eks www.hwb.no. Alle demmes cpu'er har M0 stepping (2,8Ghz). Det samme gjelder www.psdata.no. De kunne lett skaffe deg en M0 hvis du ville ha det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har spurt f.eks www.hwb.no. Alle demmes cpu'er har M0 stepping (2,8Ghz). Det samme gjelder www.psdata.no. De kunne lett skaffe deg en M0 hvis du ville ha det.

Koster det mye mer? Jeg har ikke tenkt å borre og styre med Shuttle maskinen min, så går overklokking greit med den medfølgende viften uten at ting begynner å ta fyr der inni?

Lenke til kommentar

2.8C med M0 stepping høres veldig fint ut, bra value og bra overklokker. Tipper den "innebygde" løsningen i shuttle'n skulle klare [email protected]~3.4GHz på standard volt (volt økning = varme og vesentlig økt strømforbruk).

 

3.2C er ikke noe bra kjøp, koster mer enn den smaker sett mot 2.6C og 2.8C som gir ca like bra ytelse pr krone. Har du pengene så er naturligvis 2.8C å foretrekke.

 

3.2GHz med 533FSB finnes ikke, 533FSB stoppet på 3.06GHz som er ikke noe bra alternativ med mindre du kjøper et hovedkort (eller en shuttle) uten støtte for 800FSB, og det bør du hvertfall ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Det koster absolutt ingenting ekstra for å få en 2,8Ghz med m0 stepping :)

 

Jeg tror du har valgt feil hd? Du skal vel ha en HD med s-ata? Siden det er s-ata kontroller på hk'et ditt?

 

Isåfall, så skal du ha denne

 

Hvis du skal overklokke minne også, så burde du velge minne av høy kvalitet. Det ser ut til at du har bestemt deg for 1 gig med minne?

 

Jeg hadde heller kjøpt 2x256mb høykvalitesbrikker istedefor, hvis du da ikke har progamvare som krever ufattelig mye minne. Mer har du penger, så pøs på om du vil

 

Disse ser jo meget bra ut, dessuten så er jo Geil meget bra til overklokking. Men de er dyre selvfølgelig :)

 

Corsair/Twinmos er jo ikke dårlige brikker. Har selv Twinmos Twister brikker, de er meget bra syntes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...