Gå til innhold

Fletting i word (2003 versjon)


Anbefalte innlegg

Skal bytte ut gjentagende ord i et word dokument med andre gjentagende ord. Bildevedlegget viser et utdrag av teksten hvor ordene jeg ønsker å erstatte er markert med blått.

 

Hvert dokumentet er langt og har mange dokumentversjoner hvor jeg ønsker å erstatte det blåmarkerte ordet med et nytt ord. Ordet skal imidlertid være identisk gjennom hele dokumentet, men da erstattes med et nytt ord i hvert dokument. Mulig tungvint forklart.

 

Eksempel: Ordet "alpene" skal erstattes med ordet "atlas" i et nytt dokument og "andes" i neste dokument osv osv. Alle dokumentene er helt identiske bortsett fra nevnte ord som skal erstattes.

 

For å slippe timer med copy/paste, ønsker jeg å få til dette med eksempelvis fletting.

 

Har gjort noen forsøk og søk på nett, men kommer ikke helt i mål. Noen som vet en enkel fremgangsmåte / forklaring?

Image1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Redigerer du HTML dokumenter i Word???

Slike dokumenter er langt enklere å jobbe med i SublimeText eller Notepad++, som er laget spesifikt for å jobbe med denne type dokumenter, der Word er laget for helt andre type dokumenter.

Også Word 2003 av alle ting...

Men jeg tror det du leter etter er "Find and replace", som skal kunne finnes med Ctrl + H, om ikke 2003 versjonen av Word var en av de med språk-spesifikke hurtigtaster.

Lenke til kommentar

Yes!!!

Ctrl+H

 

Det var akkurat den funksjon jeg var ute etter. Der sparte du meg for mange timer.

Takker STORT !!!

 

Nei, bruker ikke word til html. Prøvde å finne en funksjon for å erstatte ord og tenkte at fletting i word kunne være en løsning. Men nå slipper jeg det.

 

Strålende:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...