Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bandwidth-monitor som skiller på LAN / Internett


Anbefalte innlegg

Leter etter en bandwidth-monitor til Windows, og lurte på om noen hadde noen tips??

 

DUmeter og den innebyggede saken i PerfMon fungerer forsåvidt greit, men problemet er at de tar alt - og jeg ønsker å skille på LAN og internett.

 

Det bør være mulig, et program som Netlimiter for eksempel klarer å skille, den struper bare internett. Nøyaktig hva for noe muffens den gjør for å få til dette vet jeg ikke, web-siden deres (www.netlimiter.com) er ikke akkurat allverdens hjelpsom....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stikk inn i Options til DUMeter. Der kan du velge hvilken "NIC" den skal bruke. Sett den opp til kun å overvåke internettstilkoblingen din så teller den ikke de andre som går til Xbox, andre PCer og lignende :)

.....jeg har bredbånd.... :-) Så internetten går ut på NIC'et sammen med LAN'et.... derav problemet med å skille på type trafikk.

 

Samme med den Passler saken, den måler forøvrig via SNMP - og det er litt plunder å få lagt det inn i Windows... :-) den måler også bare generell trafikk, og jeg kunne ikke finne noe for å skille på LAN / WAN. Men hadde rutern min støttet SNMP hadde den forsåvidt funket helt glimrende, da kunne jeg målt bare internett for seg.

 

Hehe, jeg kan jo fikse dette ved å kjøpe et ekstra nic for internett til en hundrings og sånn sett kunne bruke DU-meter, men det er litt plunder siden jeg har andre ting som også bruker bredbåndet.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...