Gå til innhold

Reklamasjon på defekt hovedkort, utgått modell


Halvor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro du har en meget god sak.

For bruksfradrag vil jeg tro at HW skal kunne regnes å skulle vare ca 10 år. Forsikringsselskaper (som vil gi et pessimistisk anslag) gir ingen nedgang i verdi første året, for så å slå av prisen med ca 20% pr år etterpå, men verdien vil aldri gå under ca 20%. (Alt dette er ca priser fra det jeg husker av mine vilkår).

Sjekk forbrukerklageutvalget sine nettsider på bruksfradrag hvis du er nysgjerrig, men jeg vil tro 4.5 år vil gi ca 60% bruksfradrag. Med forsinkelsesrenter som er relativt høye, så er det en grei slump med penger :) Uten at jeg kan detaljene virker det jo som at klageutvalget tilogmed kan gi erstatning uten bruksfradrag.

Å sende saken til forbrukerklageutvalget tar jo ikke noe tid, det er samme dokumentene som du allerede har sendt inn. Sakstiden er vannvittig lang der jeg bor, men rentene øker jo bare summen du får etterpå.

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (2 timer siden):

Jeg vil tro du har en meget god sak.

For bruksfradrag vil jeg tro at HW skal kunne regnes å skulle vare ca 10 år. Forsikringsselskaper (som vil gi et pessimistisk anslag) gir ingen nedgang i verdi første året, for så å slå av prisen med ca 20% pr år etterpå, men verdien vil aldri gå under ca 20%. (Alt dette er ca priser fra det jeg husker av mine vilkår).

Sjekk forbrukerklageutvalget sine nettsider på bruksfradrag hvis du er nysgjerrig, men jeg vil tro 4.5 år vil gi ca 60% bruksfradrag. Med forsinkelsesrenter som er relativt høye, så er det en grei slump med penger :) Uten at jeg kan detaljene virker det jo som at klageutvalget tilogmed kan gi erstatning uten bruksfradrag.

Å sende saken til forbrukerklageutvalget tar jo ikke noe tid, det er samme dokumentene som du allerede har sendt inn. Sakstiden er vannvittig lang der jeg bor, men rentene øker jo bare summen du får etterpå.

Det høres jo bra ut for meg 🙂 Har prøvd å oppdrive konkret informasjon om bruksfradrag, men kan ikke finne noe om det på forbrukerklageutvalget eller forbrukerrådet sine nettsider. Vet du spesifikt hvor denne informasjonen ligger, eller mente du tidligere saker? Har ikke klart å finne en helt lik som min.

Uansett takk for svar 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...