Gå til innhold

Nytt kamera til foto & video


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg har tenkt å ta foto & video til next level. Har frem til i dag tatt en del foto/video fra mobil (P30), action kamera og drone.

Men nå vil jeg ha et kamera som jeg kan bruke til å ta gode bilder med, men viktigst er nok video delen. 

 

Viktig: 

Video - mini 4K 30FPS

Speilrefleks - må kunne ta gode bilder hvertfall

Gjerne også vanntett hvis mulig.

 

 

Når det kommer til kamera, er jeg litt usikker.. har sett på noen men tenker vil høre med dere først :)

 

Linse: Har ingen idee om hva som er bra - trenger deres hjelp.  

 

Har tenkt å bruke dette sammen med Ronin - SC (men om kamerat er for tung må jeg gå for Ronin-S men håper å slippe det). 

 

Totalt har jeg ikke lyst til å gå veldig mye over 20.000 -  jo billigere jo bedre selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville droppet tanken på speilrefleks, og et kamera til 20 000 kr som ikke kan ta gode bilder finner du ikke.

Ellers er litt vanskelig å vite hva du er ute etter. 4k 30fps finnes i mange former og varianter, og sier egentlig lite om kvalitet og brukervennlighet.

Du skal også være klar over at et mer avansert kamera ikke automatisk gir bedre resultater, det krever også mer av operatøren.

Panasonic GH5 er fremdeles et meget godt kamera, særlig til video. Kjøper du brukt har du også råd til et par objektiv, eller kanskje en speedbooster. Det ligger nå en GH5 + Metabones Speedbooster 0.71x + Sigma 18 - 35 f/1.8 + kit-objektiv + ekstra batterier på Finn.no til 20 000 kr. Jeg har ikke fulgt med på prisene på dette, men det er i hvert fall en meget god pakke som selges.

Endret av Dr. Brodsky
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...