Gå til innhold

Aksjelag vs borettslag


NoMercy

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at aksjeleiligheter i Oslo er priset lavere enn borettslagsleiligheter. Hva er årsaken til dette? Slik jeg ser det er det ingen forskjell på borettslag og aksjelag, annet enn eieformen, og hva er det isåfall med eieformen for aksjeleiligheter som gjør det mindre attraktivt å eie? Jeg mener å ha hørt at aksjeleiligheter har et litt dårlig rykte pga mye problemer med dem på 90-tallet - hva slags problemer er det her snakk om? Selv eiendomsmeglere medgir at det er forskjell i pris på aksje- og borettslag, men ingen jeg har snakket med har klart å gi meg et svar på hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NoMercy skrev (1 time siden):

Jeg har lagt merke til at aksjeleiligheter i Oslo er priset lavere enn borettslagsleiligheter. Hva er årsaken til dette? Slik jeg ser det er det ingen forskjell på borettslag og aksjelag, annet enn eieformen, og hva er det isåfall med eieformen for aksjeleiligheter som gjør det mindre attraktivt å eie? Jeg mener å ha hørt at aksjeleiligheter har et litt dårlig rykte pga mye problemer med dem på 90-tallet - hva slags problemer er det her snakk om? Selv eiendomsmeglere medgir at det er forskjell i pris på aksje- og borettslag, men ingen jeg har snakket med har klart å gi meg et svar på hvorfor.

Det handler ikke om at aksjelag stort sett er eldre og derfor har høyere felleskostnader og/eller dårligere standard på fellesarealer? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...