Gå til innhold

Klarer ikke å velge mellom maskin eller automasjon bachelor


S.Hansen

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp tatt fagbrev i automasjon og har fast jobb som automatiker. Det er ikke akkurat drømmejobben, så jeg vil om et år eller to ta en bachelor i noe.

Alternativene mine er automasjon eller maskin via y veien. Selv om jeg kan mye om automasjonfaget så har jeg alltid hatt en fasinasjon for "klassisk maskineri".

Jeg er ute etter informasjon om de to forskjellige fagene. Hvor mye matte er det i bruk hver dag? Hva går de forskjellige studiene ut på?

 

Endret av S.Hansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 hours ago, mrcompson said:

Helt generelt så er det mye matematikk i alle ingeniørstudier. Hvis det er noe du synes er avskrekkende bør du tenke nøye igjennom før du starter på et ingeniørstudie. 

Automasjon har mye programmering og tegning, ser ikke helt hvordan det kan være så veldig tung matte.

Lurer litt på hva slags type matte det dreier seg om på masking eller automasjon

Lenke til kommentar
S.Hansen skrev (3 minutter siden):

 

Alle ingeniørfag har mye matematikk under studier, muligens noe mer på automasjon. Men det er nok ikke store forskjellen.

 

Selv har jeg gått elektro med fordypning i automasjon og har fagbrev som automatiker også. 

Matematikk utenfor studiene kommer en seg greit unna, selv om det såklart inngår noe. Men langt i fra det tyngste en driver med på skolen.

Automasjon har ikke mye tegning? Vi har ikke hatt ett eneste "tegne fag". Dog er det så og si matematikk i hvert eneste fag og en del programmering. Disse to går ofte hand i hand.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...