Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fiber installasjon-rør forskjell


Anbefalte innlegg

Hei,

Har vært en svær saga å ordne her i området hos meg å få fiberoptisk net. Endelig fikk jeg lov å grave hos naboer osv - mer enn 75 meter ... Nå plutselig er det naboen min, som er bort fra meg, men samme rettning, ville også ha fiber. Jeg ble i begynnelsen informert fra Viken at hvis det blir eventuelle flere naboer, skal alle sammen få nett fra meg. Nå nylig fikk jeg nye opplysninger og det ser ut at alle skal ha sin egen fiber fra knyttepunkt direkte til seg. Alle disse fiberledningene skulle gå gjennom samme rør. Så langt så bra - problemet er at jeg har fått et rør, som er vesentlig tynnere enn de andre, som jeg hadde sett rundt omkring. Mitt rør er med ekstern diameter 9-10mm og intern diameter 4-5mm (beklager, ikke helt sikker).
Er det noen av dere som har erfaring med et slik rør - går det mer enn 1 fiberled inni den?

Installatøren er på ferie til slutten av måneden men jeg trenger info for å kunne vite hva vi gjør med naboen.
På forhånd takk!

Endret av dvdboost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja,

Det ser ikke sånn ut at mange er kompetente å svare på dette :-)

Nå, endelig, fikk jeg svar fra en alternativ installatør - her er det info for alle, som muligens møter dette spørsmålet i framtiden:

 

Det skal bli mulig å trekke flere fiberoptiske ledd selv om det brukes den tynnere installasjonsrøret. ?

Takk for alle som hadde gode intensjoner å svare!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...