Gå til innhold

Betavivo - En perfekt måte å kaste pengene dine på om du er i målegruppen


Anbefalte innlegg

vidor skrev (10 timer siden):

En god del helsefolk går god for havregryn og anbefaler det helhjertet. Gjerne med sunn søtning sånn som bær. En bør være forsiktig med lettkokte havregryn som gir høyere glykemisk index, noe som er negativt for diabetikere. Ved langt fremskredet diabetes bør en være generelt forsiktig med mengden relativt raske/enkle karbohydrater og den glykemiske lasten det gir. 

det er ikke bare havregryn som er bra. Generelt sett alle fullkorn matvarer, belgfrukter, og grønnsaker. Det er stor forskjell mellom karbohydratene i en bolle og en søtpotet.  Havregryn av typen fullkorn er overhodet ikke raske/enkle karbs som du hevder 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cruzhernandez21 skrev (3 timer siden):

det er ikke bare havregryn som er bra. Generelt sett alle fullkorn matvarer, belgfrukter, og grønnsaker. Det er stor forskjell mellom karbohydratene i en bolle og en søtpotet.  Havregryn av typen fullkorn er overhodet ikke raske/enkle karbs som du hevder 

Det spørs hvordan det er tilberedt som vi nevnte.
Havregryn er sikkert ok, men har 0 tro på at det er helsekost. Dette fordi det er høy glykemisk load, som fører til høyt blodsukker, med alle dets negative effekter (glykering i kroppen). Å spike blodsukkeret er helt ok en gang i blant for en frisk person, men noe som spiker blodsukkeret kan ikke kalles helsekost. Det eneste gode med havre for meg er, ironisk nok, betaglukanet.
Du glemmer balansegangen med å nevne antinæringstoffer grynene har. Lektiner, phytater, etc.
Søtpotet liker jeg, siden det er rotgrønnsak. Koker de litt for lite for å bedre GI.

Lenke til kommentar
PrincepBaker skrev (28 minutter siden):

Det spørs hvordan det er tilberedt som vi nevnte.
Havregryn er sikkert ok, men har 0 tro på at det er helsekost. Dette fordi det er høy glykemisk load, som fører til høyt blodsukker, med alle dets negative effekter (glykering i kroppen). Å spike blodsukkeret er helt ok en gang i blant for en frisk person, men noe som spiker blodsukkeret kan ikke kalles helsekost. Det eneste gode med havre for meg er, ironisk nok, betaglukanet.
Du glemmer balansegangen med å nevne antinæringstoffer grynene har. Lektiner, phytater, etc.
Søtpotet liker jeg, siden det er rotgrønnsak. Koker de litt for lite for å bedre GI.

Du har ingen bevis på at det er inflammatorisk. Folk har spist havre i ulike former så lenge sivilisasjonen har eksistert. Dette lektin tullet du har fra youtube er veldig tynt dokumentert. Tror du at de har hatt pressekokere i land områder som sørøst asia, midtøsten og afrika? Allikevel består kostholdet deres hovedsakelig av havre og belgfrukter. Igjen.. fullkorn havre, ris, osv. er forskjellig fra raske karbohydrater. Plantebasert kostholdet er DET ENESTE dietten som vitenskapelig har vist seg å kunne REVERSEERRE diabetes type 2. Det er den vestlige dietten som forårsaker det i utgangspunktet. Er du feit så må du kureres. Det vil si at du må ned i vekt og spise sunt. glycemic indeksen i fullkorn havregryn er betydelig lavere kontra de kommersielle havre frokostblandinger som er pakket inn i fancye pakninger og er fulle av sukker og salt. Den høye fiberen mengden gjør deg mett og godt helt til lunsj. Ingen har blitt lagt i sykehuset på grunn av havregryn så vidt jeg vet.

Endret av Cruzhernandez21
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cruzhernandez21 skrev (8 timer siden):

Du har ingen bevis på at det er inflammatorisk. Folk har spist havre i ulike former så lenge sivilisasjonen har eksistert. Dette lektin tullet du har fra youtube er veldig tynt dokumentert. Tror du at de har hatt pressekokere i land områder som sørøst asia, midtøsten og afrika? Allikevel består kostholdet deres hovedsakelig av havre og belgfrukter. Igjen.. fullkorn havre, ris, osv. er forskjellig fra raske karbohydrater. Plantebasert kostholdet er DET ENESTE dietten som vitenskapelig har vist seg å kunne REVERSEERRE diabetes type 2. Det er den vestlige dietten som forårsaker det i utgangspunktet. Er du feit så må du kureres. Det vil si at du må ned i vekt og spise sunt. glycemic indeksen i fullkorn havregryn er betydelig lavere kontra de kommersielle havre frokostblandinger som er pakket inn i fancye pakninger og er fulle av sukker og salt. Den høye fiberen mengden gjør deg mett og godt helt til lunsj. Ingen har blitt lagt i sykehuset på grunn av havregryn så vidt jeg vet.

Hvis du lurer på hva som skjedde med mennesker da vi begynte å spise korn, se på egypterne. mumiene. likene de har gravd opp. Statuene. Statuene viser overvektige mennesker med bryster. Likene viser tannråte, osteporose, overvekt, hjerte-kar-sykdom.

Et plantebasert kosthold tror jeg kan være bra om det gjøres riktig, og også inkluderer noe sjømat og litt kjøtt. Men selvfølgelig kan andre dietter også forbedre type 2. Havre spiker blodsukkeret MYE, men ikke så mye som de verste tingene.

urfolk hadde en møysommelig måte å tilberede på, ikke med trykkoking men lang (LANG)-tidskoking, sprouting, fermentering etc. Er glemt kunnskap den dag i dag.

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar
PrincepBaker skrev (9 minutter siden):

Hvis du lurer på hva som skjedde med mennesker da vi begynte å spise korn, se på egypterne. mumiene. likene de har gravd opp. Statuene. Statuene viser overvektige mennesker med bryster. Likene viser tannråte, osteporose, overvekt, hjerte-kar-sykdom.

Et plantebasert kosthold tror jeg kan være bra om det gjøres riktig, og også inkluderer noe sjømat og litt kjøtt. Men selvfølgelig kan andre dietter også forbedre type 2. Havre spiker blodsukkeret MYE, men ikke så mye som de verste tingene.

urfolk hadde en møysommelig måte å tilberede på, ikke med trykkoking men lang (LANG)-tidskoking, sprouting, fermentering etc. Er glemt kunnskap den dag i dag.

Er det her du henter informasjonen din fra?

Trenger ikke å si mer jeg

 

Endret av Cruzhernandez21
Lenke til kommentar

Har ikke sett videoen før, kanskje du burde se den? Virket ikke så dum. Men alle folkeslag som gikk over fra jeger-sanker til jordsbruksamfunn opplevde de samme utfordringene som egypterne, til info.

Vi som kan noe om hvordan kroppen fungerer, vet at å spike blodsuggeret med korn er en uting.
Men, jeg er alltid åpen for argumenter. Argumenter gjerne for hvordan å spike blodsukkeret til de grader er sunt for noe som helst?

jeg ønsker ikke å utveksle artikler. Ville dele mitt synspunkt.

Lenke til kommentar
PrincepBaker skrev (9 timer siden):

Har ikke sett videoen før, kanskje du burde se den? Virket ikke så dum. Men alle folkeslag som gikk over fra jeger-sanker til jordsbruksamfunn opplevde de samme utfordringene som egypterne, til info.

Vi som kan noe om hvordan kroppen fungerer, vet at å spike blodsuggeret med korn er en uting.
Men, jeg er alltid åpen for argumenter. Argumenter gjerne for hvordan å spike blodsukkeret til de grader er sunt for noe som helst?

jeg ønsker ikke å utveksle artikler. Ville dele mitt synspunkt.

Angående den videoen så kan jeg vedde på at du har sett det før og at du har faktaen din om egypterne fra den videoen. Vet du hvorfor? Fordi det er det er bare en klynge på youtube som tror på sånt ræl. Nemlig I Steven Gundry og Paul Mason verdenen, hvor pro-keto diett fanatikere som vil tro på hva som helst for å føle seg bra om at kjøtt og mettede fettsyrer er sunne energikilder. De ville påstandene i den "dokumentaren" er fulle av feil fakta og feiltolkninger av studier.  Jeg skjønner at du ikke leser studiene selv. Så jeg kan gi deg en video som viser hvor feil påstandene er. Blir flaut over at du faktisk har blitt overbevist fra en sånn video så enkelt. Prøver du virkelig å argumentere med spikere og blodsukker? Problemet ditt er ikke bare korn. Du mener at alle karbohydrater er dårlig fordi det gir "spiker" i blodsukkeret. også ignorerer du fullstendig fordelene fiberen, antioksidanter,  og vitaminene i plantebaserte kilder kan ha hos diabetikere.  Du trenger ikke å vite så mye om kroppen for å skjønne hvordan den mekanismen mellom karbohydrater og blodsukkeret fungerer.  Du tror at hvis man vil unngå blodsukker svingninger så er lav karbo veien å gå? Viste du at kjøtt også gjør det? Faktisk hvis du spiser animalske produkter med karbohydrater så blir blodsukker virkningene verre? 

https://www.researchgate.net/publication/19614236_Insulinemic_and_glycemic_indexes_of_six_starch-rich_foods_taken_alone_and_in_a_mixed_meal_by_type_2_diabetics 

https://link.springer.com/article/10.1007/s00394-014-0678-z 

De to nevnte studiene viser hva skjer hvis du spiser korn eller ris med kylling, eller meieriprodukter. Det viser tydelig at blodsukkeret blir verre. Mens hvis du spiser mandler eller avokado som jo også er lav karbo kilder så blir blodsukkeret betydelig laver og mer stabil.

https://academic.oup.com/jn/article/136/12/2987/4663963

https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-2891-12-155

Why? Det er fordi fullkorn (dvs ikke hvit ris, brød, eller pasta), uprosessert  plantebaserte matvarer har utrolige bra fordelinger med fiberen og antioksidanter som følger med.  Les mer her. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18206731/  

 

 

Endret av Cruzhernandez21
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du legger ut nå angående hvor jeg har fått hva jeg mener og hvorfor jeg mener det, er jo fordommer.
Steven Gundy nevner du, men det er morsomt at du ikke kjenner han. Gundry er faktisk en vegetarianer-ish, han spiser 95 % plantekost.
Men korn er noe ca alle som er interessert i helse holder seg helt unna eller begrenser. De spiker blodsukkeret og har antinæringstoffer og fiberet i dem har ingen gode helseeffekter.
Karbohydrater fra grønnsaker og fiber fra disse har jeg tro på.
Personlig tror jeg på syklisk keto, dvs at man inkluderer sunne karbs regelmessig. Gjerne bær. Men havre og chia ville jeg ikke spist.

Lenke til kommentar
PrincepBaker skrev (2 timer siden):

Det du legger ut nå angående hvor jeg har fått hva jeg mener og hvorfor jeg mener det, er jo fordommer.
Steven Gundy nevner du, men det er morsomt at du ikke kjenner han. Gundry er faktisk en vegetarianer-ish, han spiser 95 % plantekost.
Men korn er noe ca alle som er interessert i helse holder seg helt unna eller begrenser. De spiker blodsukkeret og har antinæringstoffer og fiberet i dem har ingen gode helseeffekter.
Karbohydrater fra grønnsaker og fiber fra disse har jeg tro på.
Personlig tror jeg på syklisk keto, dvs at man inkluderer sunne karbs regelmessig. Gjerne bær. Men havre og chia ville jeg ikke spist.

Det er ikke fordommer. Du vil ikke oppgi kilder for hvorfor egyptere var overvektige. Du henviser ikke til noen studier om hvorfor havre og chiafrø er usunne. Du kommer med egne meninger som overhodet ikke er viktige i vitenskapelig sammenheng som vi bør diskutere ut fra. At han er vegeterianer viste jeg ikke og det er ikke viktig heller. Men han sa en gang at han elsket bønner som han så mye kritiserte Så jeg antok at han spiste vanlig kost. Sier ikke at han ikke er dyktig eller ikke vet hva han snakker om. Men han har funnet en nisje innen kostholdsverdenen som mange leger gjør og får oppmerksomhet via den kanalen. De vet hvordan de tjener penger. Jeg sier det samme om de pro-vegan legene. De fremmer veganisme fordi de tjener penger på alle de foredragene og bøkene de skriver om temaet. Når det er sagt så er de som er pro-veganere som er vinnere. Verden går mot den retningen om du vil eller ikke. Det er vitenskapelig bevist at det er den sunneste dietten for kroppen. Det er sustainable for verden, og ikke minst dyrevennlig. 

Endret av Cruzhernandez21
  • Liker 2
Lenke til kommentar
PrincepBaker skrev (På 3.8.2020 den 15.40):

Hvem gidder vel å spise havregryn?
Og havegryn inneholder også masse karbohydrater. Jeg vil tro dette vil øke blodsukkeret, evt. konverteres til kolesterol som kun vil forverre problemet. Det vil si at med den strategien du foreslår, selv om man får betaglucan, vil man potensielt ende opp med blodsukkersvininger, evt prediabetes etterhvert.

Lol. Jeg må ha diabetes som har levd på havregrøt i 10 år. Evt tar du feil. 

Lenke til kommentar

Vegant kosthold tror jeg er usunt i lengden.

Som sagt er jeg ikke interessert i å utveksle vitenskapelige artikler - kun dele mitt syn.
Grunnen til at jeg mener korn og gryn er usunt er pga. blodsukkerstigningene det gir. Skyldes typen karbohydrat disse består av (som er forskjellig fra andre grønnsaker), og det heter amylopectin A. Jeg er også enig med steven gundry i at lektinene i disse er et enormt problem for mange.

Jeg tipper du er gretten på meg fordi jeg gjorde blasfemi mot favorittmåltidet ditt: havre med bær og lønnesirup+chia. (som for meg er sukker med sukker, med sukker på, samt lektiner).

Hvis du vil fortelle om hva du mener er et komplett, optimalt koshold så er jeg lytter øre.

Lenke til kommentar
PrincepBaker skrev (14 minutter siden):

Det spørs hvor ofte du spiser havregrøt. Om du spiser karbohydrat mange ganger daglig, og da spesifikt korn/gryn så er du i risikosonen for prediabetes.

haahahahahahahah det er ikke usunt å lese seg opp vettu.

 

PrincepBaker skrev (16 minutter siden):

Vegant kosthold tror jeg er usunt i lengden.

Som sagt er jeg ikke interessert i å utveksle vitenskapelige artikler - kun dele mitt syn.
Grunnen til at jeg mener korn og gryn er usunt er pga. blodsukkerstigningene det gir. Skyldes typen karbohydrat disse består av (som er forskjellig fra andre grønnsaker), og det heter amylopectin A. Jeg er også enig med steven gundry i at lektinene i disse er et enormt problem for mange.

Jeg tipper du er gretten på meg fordi jeg gjorde blasfemi mot favorittmåltidet ditt: havre med bær og lønnesirup+chia. (som for meg er sukker med sukker, med sukker på, samt lektiner).
 

Åy. Se her det var mye sukker du.

Det er bare sukker her. Å nei. jeg må skjerpe meg. Jeg skal begynne å spise biff på morningen. Takk for tipset da.

Chiafrø

Energi(kj/kcal)

1901 kJ/454 kcal  
Fett 31,4 g  
Hvorav:
– mettede fettsyrer 3,8 g  
Karbohydrater  4,9 g  
Hvorav:
– sukkerarter 0,8 g  
Kostfiber 33,7 g  
Protein 21,2 g  
Salt 0,025 mg  
Omega-6 5,9 gOmega-3 20,4 g NAN% av RI*

 

Havregryn

Energi: 1550 kJ, 370 kcal
Fett: 7,0 g
– herav mettet fett: 1,3 g
– herav enumettede fettsyrer: 2,8 g
– herav flerumettede fettsyrer: 2,9 g
Karbohydrat: 60 g
– herav sukkerarter: 1,2 g
Kostfiber: 8,5 g
Protein: 12 g
Salt: 0 g
Tiamin: 0,35 mg (32%*)
Folsyre: 30 µg (15%*)
Kalium: 370 mg (19%*)
Fosfor: 490 mg (70%*)
Magnesium: 110 mg (29%*)
Jern: 3,5 mg (25%*)
Sink: 2,4 mg (24%*)
Betaglukan: 4,0 g

*RI = Referanseinntak

 

Blåbær

 
Kilokalorier
51 Kcal
Protein
1 g
Karbohydrat
7,5 g
Fett
0,9 g
Mettet fett
0 g
Enumettet fett
0,1 g
Flerumettet fett
0,5 g
Stivelse
0 g
Mono + Di
7,5 g
Kostfiber
4,6 g
Beta-karoten
47 µg
Vitamin A
4 RAE
Vitamin D
0 µg
Vitamin E
2 Alfa-TE
Vitamin B1
0,03 mg
Vitamin B2
0,01 mg
Niacin
0,7 mg
Niacin ekviv.
0,7 NE
Vitamin B6
0,07 mg
Folat
31 µg
Vitamin B12
0 µg
Vitamin C
12 mg
Kalsium
29 mg
Jern
0,4 mg
Natrium
0 mg
Kalium
122 mg
Magnesium
11 mg
Sink
0,3 mg
Selen
0 µg
Kopper
0,11 mg
Endret av Cruzhernandez21
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Cruzhernandez21 skrev (Akkurat nå):

haahahahahahahah du trenger 

 

Åy. Se her det var mye sukker du.

Det er bare sukker her. Å nei. jeg må skjerpe meg. Jeg skal begynne å spise biff på morningen. Takk for tipset da.

Chiafrø

Energi(kj/kcal)

1901 kJ/454 kcal  
Fett 31,4 g  
Hvorav:
– mettede fettsyrer 3,8 g  
Karbohydrater  4,9 g  
Hvorav:
– sukkerarter 0,8 g  
Kostfiber 33,7 g  
Protein 21,2 g  
Salt 0,025 mg  
Omega-6 5,9 gOmega-3 20,4 g NAN% av RI*

 

Havregryn

Energi: 1550 kJ, 370 kcal
Fett: 7,0 g
– herav mettet fett: 1,3 g
– herav enumettede fettsyrer: 2,8 g
– herav flerumettede fettsyrer: 2,9 g
Karbohydrat: 60 g
– herav sukkerarter: 1,2 g
Kostfiber: 8,5 g
Protein: 12 g
Salt: 0 g
Tiamin: 0,35 mg (32%*)
Folsyre: 30 µg (15%*)
Kalium: 370 mg (19%*)
Fosfor: 490 mg (70%*)
Magnesium: 110 mg (29%*)
Jern: 3,5 mg (25%*)
Sink: 2,4 mg (24%*)
Betaglukan: 4,0 g

*RI = Referanseinntak

 

Blåbær

Energi (kcal) 57
Fett 0,3 g  
Mettet fett 0 g  
Flerumettede fettsyrer 0,1 g  
Enumettede fettsyrer 0 g  
Kolesterol 0 mg  
Natrium 1 mg  
Kalium 77 mg  
Karbohydrater 14 g  
Fiber 2,4 g  
Sukker 10 g  
Protein 0,7 g  
Vitamin A 54 IU Vitamin C 9,7 mg
Kalsium 6 mg Jern 0,3 mg
Vitamin D 0 IU Vitamin B6 0,1 mg
Vitamin B12 0 µg Magnesium 6 mg

 

Du viser et svært lavt faglig nivå her, og en mangelfull forståelse av basic ernæring. Hvis du er interessert i litt basic fysiologi  les under, hvis ikke kan du skippe rett til ditt neste innlegg med nye (og jeg må si kjedelige) personangrep.

Karbohydratene metaboliseres i kroppen. Det spaltes til sukkerenheter, glukose. Karbohydratene i korn som havre inneholder en type karbohydrat som gir unikt høyt blodsukker hos mennesker. Dette karbohydratet som hvete og andre korn har ENORMT mye av kalles amylopectin A, og det går også under navnet "super-karbohydrat". Karbohydrater i for eks. bønner metaboliseres annerledes, da de er bygd opp annerledes. https://en.wikipedia.org/wiki/Amylopectin

Lenke til kommentar
PrincepBaker skrev (4 minutter siden):

Du viser et svært lavt faglig nivå her, og en mangelfull forståelse av basic ernæring. Hvis du er interessert i litt basic fysiologi  les under, hvis ikke kan du skippe rett til ditt neste innlegg med nye (og jeg må si kjedelige) personangrep.

Karbohydratene metaboliseres i kroppen. Det spaltes til sukkerenheter, glukose. Karbohydratene i korn som havre inneholder en type karbohydrat som gir unikt høyt blodsukker hos mennesker. Dette karbohydratet som hvete og andre korn har ENORMT mye av kalles amylopectin A, og det går også under navnet "super-karbohydrat". Karbohydrater i for eks. bønner metaboliseres annerledes, da de er bygd opp annerledes. https://en.wikipedia.org/wiki/Amylopectin

Fantastisk. Første kilde henvisning. Riktignok var det Wikipedia. Men hey, en kilde er en kilde. Det bekrefter dessverre ikke påstanden din om at havregryn er usunt. 

 

Endret av Cruzhernandez21
Lenke til kommentar
PrincepBaker skrev (6 minutter siden):

Du viser et svært lavt faglig nivå her, og en mangelfull forståelse av basic ernæring. 

Jeg viser deg hva chiafrø, havregryn og blåbær inneholder per 100gram for å vise deg klart og tydelig at det ikke er bare sukker, sukker med sukker som du hevder. Du får i deg utrolig viktige vitaminer og en solid mengde feber og proteiner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cruzhernandez21 skrev (6 minutter siden):

Fantastisk. Første kilde henvisning. Riktignok var det Wikipedia. Men hey, en kilde er en kilde. Det bekrefter overhodet ikke påstanden din om at havregryn er usunt. 

 

Jeg mener ikke havregryn er direkte usunt. Men effekten det har på blodsukker er noe jeg har i bakhodet dersom jeg skulle spist det. Om jeg drev med trening ville for eks. uansett sukkeret bli produkt i energiproduksjon. Min påstand er at det er langt i fra helsekost.

Du kan jo linke samme næring for biff som du gjør narr av, og se at det slår alt det der med god margin.

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar
PrincepBaker skrev (9 minutter siden):

Jeg mener ikke havregryn er direkte usunt. Men effekten det har på blodsukker er noe jeg har i bakhodet dersom jeg skulle spist det. Om jeg drev med trening ville for eks. uansett sukkeret bli produkt i energiproduksjon. Min påstand er at det er langt i fra helsekost.

Du kan jo linke samme næring for biff som du gjør narr av, og se at det slår alt det der med god margin.

Trenger ikke det jeg. Det kommer med flere ulemper enn fordeler.

Btw.. 

image.thumb.png.89cbdcfa793692e35663afbfbfdaea98.png

 

I tilfellet du ikke liker så mye bønner.. 

image.thumb.png.073c31ea9718963422b4e00dc2fed3c5.png

Endret av Cruzhernandez21
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Biff inneholder mye mer enn det som står der. Kilden din er vesentlig mangelfull. For øvrig liker jeg begge deler av hva du linker her. Både biff og bønner er helsekost, for meg. Biff fordelsvis fra dyr som har vært på beite, og bønnene trykkokt for å fjerne lektinene. En annen ting å poengtere er at næringstoffene i biffen er i animalsk form, som absorberes mye lettere hos mennesker.

Lenke til kommentar
PrincepBaker skrev (15 minutter siden):

Biff inneholder mye mer enn det som står der. Kilden din er vesentlig mangelfull. For øvrig liker jeg begge deler av hva du linker her. Både biff og bønner er helsekost, for meg. Biff fordelsvis fra dyr som har vært på beite, og bønnene trykkokt for å fjerne lektinene. En annen ting å poengtere er at næringstoffene i biffen er i animalsk form, som absorberes mye lettere hos mennesker.

jeg er helt enig. jeg så det nå. Mangler blant annet B12 på listen. Det er det vesentligste som mangler vil jeg tro.

Nå går diskusjonen mot en annen retning. Du skal sikkert ta opp B12 og omega 3. Dont worry. Jeg tar det opp.

Fordelen med kjøtt er at dyret har har absorbert ferdig vitaminene fra plantene de har spist. Eneste fordelen med det er  B12, og omega 3 i fisk. Men som sagt det kommer med langt flere ulemper enn fordeler. Dessuten så gis dyrene i flere gårder B12 som tilskudd. Når det gjelder omega 3 i fisk så kan det enkeltvis erstattes med chiafrø og linfrø. Riktignok så vil kroppen vår konvertere liten del til lange DHA fettsyrer. Men dersom man spiser mindre av omega 6 som er i kjøtt og oljer blant annet. Så vil enzymene i kroppen vår klare å konvertere omega 3 i chia og linfrø på en enklere måte. Har ikke hatt mer enn en spiseskje med chia/linfrø om dagen. Resultatene mine viser normale omega 3 verdier. 

Kjøtt, mettet fett og meieriprodukter er linket til en rekke kreft, sykdommer og aldring fremskynding. Hvis du ikke vil diskutere studie for studie så er jeg ikke interessert i å høre på dine synspunkter.

Endret av Cruzhernandez21
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...