Gå til innhold

ubuntu server 20.04


LMH1

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
RaveX skrev (På 12.7.2020 den 15.05):

Å installere php, apache, mysql og alt annet du trenger for å kjøre web krever kun en kommando. Er dette for vanskelig for deg å søke deg frem til, foreslår jeg at du legger dette på hylla, og setter noen som har peiling på dette til å hjelpe deg å sette det opp. 

Om du insisterer på å utforske Linux, installerer du desktop utgaven av Ubuntu, eller Linux Mint. 

Problemet dokumentasjon er helt feil eller utdatert, fant til slutt ut det var root brukeren som ga problemet, opprettet lokal bruker og da fikk jeg startet skrivebord, men syns det er rart feilmeldingen sier noe helt annet, var ikke lett å finne ut feilen også. Så forstår jeg ikke hva i huleste server 20.04 er så mye vanskeligere  å bytte nettverkkort har XFCE skrivebord, på ubuntu eller andre systemer bortsett fra opensuse er det ganske lett å bytte nettverkkort å få det å fungere igjen.

Er virkelig "nm-connection-editor" den eneste måten velge nettverkkort grafisk? ellers må man endre configfilen hver gang man bytter nettverkkort?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...