klikko Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 hallo dere! jeg har en asus geforce4 ti-4400 (veit at det er et dårlig kort) helt siden jeg fikk kortet har jeg til tider merket en "lag" som kommer og går av og til....det er en rar type hakking (har liksom ikke noe å si hvilken oppløsning jeg spiller i), hakkinger funker slik at det går rent i ca 2-3 sekunder så kommer det et lite hakk....så går det sånn kontinuerlig....passe plagsomt i lengden ja... det som er så rart er at det ikke alltid er sånn....før på 3dmark01 husker jeg at den nature scenen ble litt sånn av og til, men da bare skrudde jeg av alle programmene i bakgrunnen (evt restartet) og så funket det fett!!! men nå som jeg har innstallert det nye prince og persia er denne "Laggen" der konstant, hjelper ikke reboote en gang..... nå er jo visstnok operativ systemet mitt en w2k versjon som er helt på kjøret men orker ikke formatere .. noen som har noen råd/tips?? så hadde jeg vært takknemlig for det OG ja jeg vet at jeg ikke har den aller beste maskinen....men den skulle jo klare prince of persia hvertfall....grafikken ekke så bra og en kammerat av meg sitter ved siden av og spiller det helt rent med en litt mer "knekt" pc en det jeg har han er et gforce 4600, jeg har gforce4400
Anathema Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 (endret) Det må være de andre kompontetene dine... Jeg har et Asus GeForce 4 Ti4200 og det er inget dårlig kort! Det lagger ALDRI i spill eller 3dmarks01... Btw: det er nesten ingenting forskjell på 4400 og 4600 Endret 1. januar 2004 av Jerix
Jarbra Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 Det må være de andre kompontetene dine... Jeg har et Asus GeForce 4 Ti4200 og det er inget dårlig kort! Det lagger ALDRI i spill eller 3dmarks... Btw: det er nesten ingenting forskjell på 4400 og 4600 Korrekt! Det var faktisk Jerix som kjøpte kortet av meg. Var selv meget fornøyd med det.
klikko Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Skrevet 1. januar 2004 hmm ja kanskje det er det? har en amd athlon 1900++ 1.6ghz (kjører nå på 43 c) 512 ram asus geforce 4 ti-4400 30 gb whatever 80 gb western digital er det jeg kjører nå....har akkurat kjøpt meg et kabinett med 4 vifter i....så det er nok ikke noe med varmeutvikling tror jeg..... veit kortene ikke er sÅ dårlige ¨på dx8.1 ting...men når det kommer til directx 9 spill så kan man ikke akkurat forvente det helt store takk for svar !!! hva slags komponent tror dere kan foråsake slikt no? har akkurat defragmentert begge harddiskene og....
Anathema Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 Veit at TwinMOS rammen har vært litt "kranglete" med enkelte oppsett
Jarbra Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 (endret) Veit at TwinMOS rammen har vært litt "kranglete" med enkelte oppsett Hvem har sagt han har TwinMOS? BTW; TwinMOS funker fint her EDIT: Et nytt skjermkort med støtte for DX9, o.l. hadde ikke vært å forakte Endret 1. januar 2004 av Jarbra
Jarbra Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 (endret) Hvordan minne har du ? Prosessoren din begynner å bli en smule utdatert, hovedkortet er heller ikke på topp ... Dette er ting du bør vurdere nytt Eventuelt mer/kjappere minne hadde heller ikke vært så dumt Endret 1. januar 2004 av Jarbra
Anathema Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 hmmm... veit ikke... syntes bare jeg så det et sted... må ha vært i en annen post det da...
Jarbra Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 hmmm... veit ikke... syntes bare jeg så det et sted... må ha vært i en annen post det da... Prøv å være litt til stede da, Jerix Hehe!
klikko Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 hmm jeg har sikkert en crappy ram type (har ikke peil på slikt) det jeg har er 512 ddram pc2100...(266mhz) tingene begynner å bli litt utdatert ja tror jeg kommer til å hvertfall kjøpe meg 1024 ram nå...men hva slags type er bra ?? og ikke altfor dyr da.... enkelte er jo latterli dyre leste på www.hardware.no om en pakke med 2 512 ddram brikker (400mhz) TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB -https://prisguiden.no/produkt/9072 var ikke så altfor dyrt da...men er det bra ram tro??? noen som vet?? pis!
sedsberg Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 (endret) Jeg har nesten alltid hatt det problemet du beskriver. ALt flyter helt perfekt og så plutselig kommer det ca. 1/10 - 1/4 sekunds hakk. Avinstallerte NVidias drivere og la inn Omegadriverne så forsvant dette. Fikk også mye høyere score på 3DMark2003 (selv om jeg valgte Quality under installasjonen). Edit: Jeg har Nvidia GF4 ti4200 Edit2: www.omegacorner.com <-- der ligger de. Endret 4. januar 2004 av sedsberg
klikko Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 Avinstallerte NVidias drivere og la inn Omegadriverne så forsvant dette. Fikk også mye høyere score på 3DMark2003 (selv om jeg valgte Quality under installasjonen). jøss sier du det? får vel teste jeg også og se om det hjelper....er de enkle å finne? *søke på google* takk for svar alle ingen som veit noe om den rammen forresten? pis!`
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå