phnx85 Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 Som dere leser i topic så lurer jeg på om PSU'et mitt er stor nok, det er et Chieftech 360W PSU. Jeg har Asus A7N8X Deluxe, XP 2500+ Barton, 2 x 512 TwinMOS, Radeon 9700 PRO, Pioneer DVD-rom, Plextor 48/24/48A, 2 x 120MM vifter og et lydkort. Jeg har bestilt dvd-brenner, men den erstatter dvd-rom'en. Jeg kommer sannsynligvis å kjøpe en til harddisk snart(enten må jeg kjøpe et kontroller kort og en harddisk eller så kjøper jeg en ekstern harddisk) Jeg har tatt denne testen, den sa jeg trengte 436W med det oppsettet jeg har nå. Men den testen er vell ikke til å stole på
Jørgen Sørheim Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 Personlig har jeg p4 2.8ghz, R9800 pro, 160gb harddisk, 4x vifter og en kald katode på en 200w psu. Ifølge testen trengte jeg 271w.. du skal nok klare deg helt fint.
eiriksen Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 Slike tester runder oppover på hvor mye watt den bruker så du må det det med en klype salt. 360W holder i lange baner for deg
phnx85 Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Skrevet 1. januar 2004 Det jeg egentli lurer på er om psu'et er stor nok når jeg får dvd-brenner og en til harddisk. Jeg vet at den testen skal tas med en klype salt
theyoytoy Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 Lurer litt på det samme, har 4 HDD, cd-brenner, dvd-rom, en del vifter. På hovedkortet er det 4 IDE kanaler slik at jeg kan ha 2 HDD disker til men jeg lurer på om jeg har nok strøm. Har en 360 W Chieftech. Holder dette?
Rayline TWB Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 (endret) Hvis dere går på profilen min og titter, så dere dere hva min Chieftech 360W drar. I tillegg til det som står der har jeg 6 vifter + CPU- kjøler, DigitalDoc 5, 1 stk. kortleser. 360Watt'ern drar dette fint........ Endret 1. januar 2004 av Rayline TWB
ahpadt Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 (endret) Hmm.. rart at det funker for meg egentlig. Har 4 disker,med katode og hele shiten. Har 300W PSU, men siden sier at jeg egentlig trenger 485W PSU !!! :ermm: Btw, har nettop formatert og nå restartet pcen helt av seg selv når jeg kommer inn i Windows. Prøvde XP først, da funka det. Men jeg har XP-angst, så jeg bytta til 2000 og der kommer problemet Endret 1. januar 2004 av ahpadt
Traxco Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 bruker også 360 watt..Chieftech. 2 hd 2 cd-rom grafikkort(ati 9800) 2 kabinett-vifter cpu-kjøler(12 watt) prøve også med 2 kabinett-vifter til ,alt var veldig stabilt.
Never Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 hmmm om det står 200.300 eller 500w på psu er det meget stor forskjell på kvaliteten på de forskjellige... selv har jeg xp2400 768mbram r9600xt 2xHD CDbrenner kabb vifte på et 145w psu.. går helt greit.. men siden det er et m-ATX kabb jeg har jeg litt problemer med å få ut all varmen..
Tacritan Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 Hmm.. rart at det funker for meg egentlig. Har 4 disker,med katode og hele shiten. Har 300W PSU, men siden sier at jeg egentlig trenger 485W PSU !!! :ermm: Btw, har nettop formatert og nå restartet pcen helt av seg selv når jeg kommer inn i Windows. Prøvde XP først, da funka det. Men jeg har XP-angst, så jeg bytta til 2000 og der kommer problemet Denne testen angir et worst-case scenario , alle enhetene trekker ikke maks effekt hele tida, og du vil sjelden eller aldri ha en samkjøringsfaktor lik 1 (at alt kjører på full spiker samtidig). 300W duger i massevis til det aller meste i dag så lenge PSU'en leverer kvalitets-spenning og ikke varierer for mye på de forskjellige railene.
DrErling Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 300W duger i massevis til det aller meste i dag så lenge PSU'en leverer kvalitets-spenning og ikke varierer for mye på de forskjellige railene. Det du sa der er egentlig det eneste folk bør bry seg om. Kjøp kvalitet så slipper du å tenke på resten. Som alle vet er en stabil høykvalitets 250W psu 10 ganger bedre enn en 450W psu der spenningen fluktuerer opp og ned. Gå for kvalitetspsuer, så er saken biff. DrErling
ahpadt Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 Noen som vet om det er noen sjapper i norge som selger denne: http://www.directron.com/eg425p.html
John Kr Skrevet 1. januar 2004 Skrevet 1. januar 2004 (endret) Som dere leser i topic så lurer jeg på om PSU'et mitt er stor nok, det er et Chieftech 360W PSU. Jeg har Asus A7N8X Deluxe, XP 2500+ Barton, 2 x 512 TwinMOS, Radeon 9700 PRO, Pioneer DVD-rom, Plextor 48/24/48A, 2 x 120MM vifter og et lydkort. Jeg har bestilt dvd-brenner, men den erstatter dvd-rom'en. Jeg kommer sannsynligvis å kjøpe en til harddisk snart(enten må jeg kjøpe et kontroller kort og en harddisk eller så kjøper jeg en ekstern harddisk) Jeg har tatt denne testen, den sa jeg trengte 436W med det oppsettet jeg har nå. Men den testen er vell ikke til å stole på For å finne ut hvor mye effekt du må ha til ditt hovedkort står i brukermanualen til HK. Der står det oppgitt effektforbruk ved fullbelastning og med diverse tilleggskomponenter. De testene som refereres ovenfor er ikke å stole på, de er laget for de som selger datakomponentert. Når du går inn i testene så vil du få et resultat som er alt for høyt og dermed tvinger kunden å kjøpe ny PSU. Dine 360watt er "tilstrekkelig" Endret 1. januar 2004 av John Kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå