Gå til innhold

Cyber security/Kunstig intelligens


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en mann på 30 år, og drømmer om å begynne å studere IT. For øyeblikket er jeg sykepleier, men jeg må innrømme at dette vil jeg ikke jobbe med i 30-35 år til. Det er flott å kunne være der for å hjelp andre mennesker, men jeg opplever sykepleieyrket som alt for krevende, både mentalt og fysisk i tillegg til at jeg har for lite tid til å fullføre oppgavene jeg får!

På grunn av familie er jeg nødt til å ta utdanning via nett. Er det noen som har erfaring med Datateknikk via UIT? Opp og fram tenker jeg å kombinere denne med en master i cyber security i Gjøvik, eller ta en master innen Kunstig intelligens via UIT.

1. Det står på nettsiden til UIT at en er nødt til å studere rundt 35-40 timer for å oppnå læringsmålene. Noen som kjenner seg igjen i dette, eller som har jobbet mindre?
2. Jeg trenger også et nøytralt synspunkt: Ser du/dere det som realistisk å ta bachelor i datateknikk (nettstudie) mens jeg jobber 80% natt (5 dager på, én uke av)? Arbeidsplassen er relativt rolig, og det er muligheter til studering av fag.

3. Du/dere trenger ikke å svare på dette, men er det noen med fullført bachelor i datateknikk (gjerne fra UIT) som ønsker å dele erfaring med hvordan det var å få jobb etter utdanningen, og hvordan lønnen er?

Dette blir min første "post", så vær grei med meg!;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...