Jump to content
RaveX

Hvorfor har ikke fler ubegrenset google drive brukere?

Recommended Posts

Thorbjørn_lien skrev (1 time siden):

Tenk vist en bedrift som drev med lagerutleie fysisk gikk gjennom alle tingene til hver person på hvert lager. 

Dystopi. 

Dette har du greie på skjønner jeg.

• Like 1

De kan nok ikke gå igjennom lagrene, men det kan ve sammenliknes med at de går langs rekka med narko-hunder og sjekker der hvor den markerer.

Merko skrev (På 15.6.2020 den 12.43):

Jeg bruker JottaCloud. er vel 295,- i året for 10 eller 15 TB (tror jeg).
Det er synk av filer og bilder.

Mer en nok for mitt bruk. 😛 

I tillegg så ligger filene trygt i Norge med god hastighet / kapasitet.

Men nå har vel jottacloud hatt en del problemer å ha fri bruk men enkelte kunder har bitt nektet å bli kunde hos dem, f.eks har de tatt kopi av harddiskene med spill etc kun for å bruke mest mulig lagringsplass. Selv har jeg aldri hatt noe problem med onedrive eller google disk men ytelsen er som regel dårlig som regel mellom 10-25 mbit i opplasting i bestefall.

Annonse
LMH1 skrev (10 timer siden):

Men nå har vel jottacloud hatt en del problemer å ha fri bruk men enkelte kunder har bitt nektet å bli kunde hos dem, f.eks har de tatt kopi av harddiskene med spill etc kun for å bruke mest mulig lagringsplass. Selv har jeg aldri hatt noe problem med onedrive eller google disk men ytelsen er som regel dårlig som regel mellom 10-25 mbit i opplasting i bestefall.

Må nesten spørre, hva er usecasen med å kopiere spill fra harddisk til skylagring? Må da være mye enklere å bare bruke Steam / whatever til å installere spillene på nytt ved behov?

Godt mulig man får egen bedre server så man slipper treg nedlasting? Men det bryr neppe jottacloud seg om de tenker kun man misbruker tjenesten dems.

LMH1 skrev (10 timer siden):

Godt mulig man får egen bedre server så man slipper treg nedlasting? Men det bryr neppe jottacloud seg om de tenker kun man misbruker tjenesten dems.

Hvor mange ganger laster du ned et enkelt spill da? Høres helt meningsløst ut. Steam f.eks er det jo ikke noe problem å få over 100 MB/sek hos.