Gå til innhold

Fikse philips blender?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr D skrev (3 timer siden):

Hva er det du har ødelagt nå?

Nå er den fa 2012 så er ganske gammel, men alikevell, kunne ikke vite at etter den be satt å skapet må gummiringen som er limt fast i glasset og plasten som gjør blenderen tett, falle ut å helle 1,5 liter vann med isbiter over blenderen, slik kan man ikke forutse.

Så blir litt dårlig å legge skylden på meg, men selvfølig kan jo alt skje, men virker ut som jeg ikke får startet den heller, godt mulig det har kommer vann inni blenderen, så har du noe tro på det lar seg fikse eller er den garantert verdiløs?

Lenke til kommentar

Du må endre problemstillingen din i første post. Philips HR 2094 er ikke limt. Enten er det brukerfeil (satt enheten sammen feil), eller så er pakningen skadet eller så er ringen/bunnen som skrur knivdelen fast i muggen skadet. Kanskje greit å lese bruksanvisningen...

Deler kan bestilles her: https://lgelektro.no/catalogsearch/result//?q=HR2094

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

pakningen det svarte rundt holder på å rotne ja så du mener supoerlim eller annet lim vil ikke hjelpe?

For med de prisene der er det like greit å kjøpe nytt.

Edit fikk løs problemet mye bedre, så er usikker på om jeg skal kjøpe superlim glidemiddel\olje på den delen som gjør det sitter for hard? for hjalp å renrøre delene, men har opplevd i perider det sitter fast, er den svarte plasten som muligen gjør at den sitter hardere fordi den limer seg fast i den nedre delen som holder den i lås.

Men egentlig liker jeg bedre den andre blenderen jeg har er mye lettere å løfte ting opp en å skyve. For er vist svakhet med produktet. Tviler jeg på jeg er eneste som sliter med dette. Men tror ikke produsenten vil gjøre stort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (5 timer siden):

Fikk den å virke nå, så må ha ny mugge, for virker ut som Tristar blendere er mye bedre kvalitet der.

snakk om HR 2094 men vet ikke hvor lett er å skaffe deler.

Tristar har jeg veldig dårlig erfaring med, har kassert 4 kaffetraktere fra Tristar på 7 år. Den siste var av den typen som har termokanne, kaffen ble ikke varm en gang. Har en vannkoker fra Tristar og den luktet veldig kjemisk da den var ny men den har gått seg til nå.

Her hvor jeg bor i Spania så er Tristar et billigmerke og det er veldig vanskelig å få kjøpt kvalitetsprodukter i butikken, ble så jeg kjøpte en Moccamaster på Amazon så nå har jeg forhåpentligvis kaffetrakter i mange år.

Du kan jo prøve å fikse pakningen med Sikaflex eller lignende, tror ikke at du skal ha store forhåpninger om at produsenten gjør noe med en 8 år gammel blender.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (På 13.6.2020 den 11.59):

pakningen det svarte rundt holder på å rotne ja så du mener supoerlim eller annet lim vil ikke hjelpe?

Hvis pakningen rånter, så bytter du pakningen. Kan ikke reparere en ødelagt pakning.

 

Sitat

 ... for hjalp å renrøre delene, men har opplevd i perider det sitter fast ...

Hvis det hjalp å rengjøre, så betyr det brukerfeil. I bruksanvisningen står det bl.a:
Vi anbefaler at du rengjør de utskiftbare delene rett etter bruk.
Ta fra hverandre alle avtakbare deler før du rengjør dem. Ikke glem å fjerne gummipakningen fra knivenheten.
Vask alle de avtakbare delene i oppvaskmaskinen eller i varmt vann med oppvaskmiddel. Alle delene unntatt motorenheten kan vaskes i oppvaskmaskin.

 

LMH1 skrev (På 13.6.2020 den 11.19):

... virker ut som Tristar blendere er mye bedre kvalitet der...

Som andre også skriver her, så er Tristar et billigmerke. Philips HR 2094 er en mye bedre maskin enn det Tristar leverer på det norske markedet, men mulig Tristar har bedre produkter i andre markeder.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hjalp ikke helt, er perioder det sitter fast, usikker om jeg skal slipe ned kantene slik den er noe løsere.

Syns fremdeles tristart har smartere løsning der, man løfter heller den opp istedenfor å vri den rundt å ungå dette problemet.

PHILIPS Pakning [NY TYPE]

er jo ganske dyrt 100 kr antakelig uten frakt, så man burde få billigere på ebay.

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...