System-log.com Skrevet 31. desember 2003 Skrevet 31. desember 2003 Hei! Fikk en Abit Digidice til jul og den fungerer i og for seg upåklagelig. Har et lite problem though.. Installerte et Powercolor 9800 Pro i maskinen og det ble nok for mye for powersupply'en å drive. Tror det er 230w vi snakker om her. Kortet sendte jeg tilbake til butikken, men det jeg lurer på er hva elementer jeg bør installere i maskinen for at jeg kan få mest mulig maskinkraft mtp på en begrenset powersupply. Akkurat nå står dette i maskinen (og det fungerer) : Intel P4 2,6 Boxed 160 GB Seagate 7200 RPM HD 2x256 3200 GEiL RAM Pioneer DVD-R Brenner Sapphire Radeon 9200 Er det noe av dette jeg bør bytte ut? Kanskje S-ATA i stedet for ATA-100 disken (har vel kanskje ingenting å si).. Andre RAM-brikker? Annen HD? Krever 9600 PRO gfx.kortene mindre strøm enn det 9800 PRO jeg hadde før? Kunne ihvertfall tenkt med et litt kraftigere gfx.kort. Er det noen som har noen tanker omkring dette? Kanskje noen som har nettopp en Digidice som får ting til å fungere skikkelig?
System-log.com Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Skrevet 31. desember 2003 Ingen fornøyde Digidice-eigere her inne?
Qwseyvnd Skrevet 31. desember 2003 Skrevet 31. desember 2003 Jeg tviler på at det er psu som er flaskehalsen. ABIT testet den psu, og de sier den skal tåle ved allerst tyngste belasting, det vil bety 3.2 ghz + overklokking, GeForce FX5900 + overklokking, mye minne, 2cd-rom, 2 harddisk. Dette SKAL PSU tåle.
System-log.com Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Skrevet 1. januar 2004 Kan være at Powercolor 9800 PRO kortet mitt var defekt.. fikk ihvertfall tilbakemelding fra hwb om at grafikk-kortet var defekt og at jeg derfor skulle få en tilgodeseddel hos dem.. Så vi får håpe på at PSU'en lever opp til hva Abit sier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå