Gå til innhold

Smartklokke til daglig bruk og trening


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Kentinho said:

Pulsmålingen er vel kanskje det jeg er minst fornøyd med. Ikke at jeg bruker det aktivt, men har reagert på hvor langt den henger etter. Kan har utøvd en aktivitet og har fått puls, men klokka viser bare 70-80. Først et par minutter etterpå kan den stige til 120-130, men da har min egentlige puls sunket til vanlig nivå.

Vet at et pulsbelte er mer nøyaktig, men synes det var svakt at den skulle være så unøyaktig.

Dette er et vanlig problem med pulsmåling på håndleddet. Du kan få litt bedre resultat dersom du flytter klokken 1-2 cm lenger opp på underarmen, og strammer båndet mer, men du vil ikke oppnå like nøyaktig resultat som med pulsbelte når pulsen varierer raskt. Jeg har trent både med Fitbit, Garmin og Apple Watch med pulsmåling på håndleddet og pulsbelte samtidig, og ser at klokken henger etter både når pulsen går raskt opp og raskt ned. Dersom man holder jevnt høy aktivitet (og puls) en stund, viser det seg at klokken måler ganske nøyaktig, men den er tregere ved store/raske variasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk selv også for en Garmin 5 Plus nylig, kombinasjon av pris og funksjonalitet opp mot 6 som var mye dyrere og Vivoactive 4 som til dels er enklere og dårligere batteritid.

Utseendemessig så synes jeg mengden sort er litt kjedelig, så bestilte meg noe mer fargerik rem fra Ebay, samt en i brunt lær. Sistnevnte tror jeg gjør at klokka også kan brukes til fest og penere anledninger. For rem i silikon fant jeg en selger i England, så da tar det ikke 1-2 måneder å få produktet. MVA betalt inn ved checkout og det er fortsatt vesentlig billigere enn norske butikker hvor de koster 300-500 kroner.

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Brukt klokka i godt over en måned nå og er fortsatt meget godt fornøyd.

Noen over her nevner Huawei GT2, og jeg hadde nok gått for den om man kunne spilt Spotify fra den. Men etter å ha fått trent en del med Fenixen, så er jeg glad det ble den. Utrolig mange kjekke treningsmoduser som jeg tviler på at Huaweien kan matche.

Men apropos Huawei, jeg sliter med smartvarslene til klokka.

Alt for ofte, gjerne etter at telefonen og mobilen har vært frakloblet hverandre og har connectet på nytt, så får jeg denne meldingen opp.

Kan ikke huske å ha opplevd det slik i starten? Noen andre som har slitt med det samme?

104914557_981720008927469_8488547303991213263_n.jpg

Lenke til kommentar
koots skrev (På 22.6.2020 den 10.10):

Prøv og skru av all strømsparing for Garmin Connect på telefonen. Har selv ingen problemer med en 5 Plus og Huawei Mate 20 Pro

Har vært innom det meste av innstillinger både i Garmin Connect og på telefonen ellers. Installert appen på nytt har jeg også forsøkt.

Har ihvertfall klart å finne et mønster i problemet. Restarter jeg telefonen og åpner Garmin Connect så fungerer alt fint, helt til telefonen og klokka mister kontakten. Når de da kobler opp mot hverandre igjen, så dukker problemet med smartvarslene opp. 

Da må jeg skru av og på telefonen igjen for at det skal fungere.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to garmin 3 klokker (en vanlig og en sapphire med pulsmåler) og begge fikk problemer med blåtann og smartvarsler. Det hjalp å resette mobilen og garminklokken til "fabrikkinnstillinger" og følge bruksanvisningen slavisk når man koblet den opp med blåtann for første gang. 

Hvilken mobil bruker du?

 

Lenke til kommentar

Ser innstillingene for Garmin Connect omtrent slik ut?

 

Vk7R7q-DwKw96OWOA7UUwyE2OF-IjOp3r5TRj7PLN9ZaYDRe3VQNXJffC8dr5qVeBOTHPcDiFNiEze0xoXn7j8VC6tf7YD-dYFZWZFSrAjYi1wX-L6gXrU5baN2nW2_jcnhcKDt3qri7ffoV920gnLre2awRqUM4rs_4RgVI68g_Mztg451XlFGNjE1fagTSKzA9cCTgNbwxDF8oez2fMUuOzW8IUIvxF-frux4hFduVbmkNUhn5KZ1EX_WzDApzLaKTKiCeIpjfrVcFGZQ0XeoHxIakEb6mtw5MnFUnKMXcDu9e-tWL0k3AdlKRvx6Szxn5vMkDguY7jiCHBvqUaqkfSzXtuhXgDHamtLWIhTcv_k5mK0eo8c60sOYcILGRTogeK0lnm86hYcJXufv1oSPuOXnfsO99Yb-ZymGwiRDHQ4FmU4SBVX386uh0ny8nRRR0lgwFBxINPfkV0d6_sB89zBs3xEJ-Xa2RqD99-qDMtVZcfWqiSGte-Bp9HkBpwyik46xMhgI_2CEAioFBpH6DmVcGKA6O1o0BoGVESG0owZaHyEtwmA29Ve4H6jUaiaEj5AiN2GPrWzdROT3MG4DCdaTKMXLkvdRusbEd7DyRTnTIhYCf6xmgSO86dEtGsfny4RkwGE1aOY3TI1esOcaj3vRBpj1K_B7BoSClFe4Z8TvuLTFap2t0Wm5lPBg=w437-h945-no?authuser=0

 

Fungerer fint for meg, selv om jeg går utenfor rekkevidde og tilbake.

En ting som ikke virker for meg er Connect IQ Store, da får jeg stort sett bare beskjed om å oppdatere klokka, men den er oppdatert i følge appen på PC og mobil

Lenke til kommentar

Jeg har Garmin 5s som jeg bruker sammen men Huawei P30 pro. Hadde litt problemer i starten. Etter å ha lekt litt med forskjellige innstillinger på telefonen, så har det fungert helt smertefritt i lang tid. Bruker å slå av bluetooth på natta og klokka kobler til automatisk så snart jeg slår bluetooth på igjen. 

Dessverre husker jeg ikke alle innstillingene jeg var inne på. Blant annet har jeg under app-oppstart satt manuell styring på Connect-appen. Har huket av alle tre valgene manuelt her. 

Lenke til kommentar
camxer skrev (17 timer siden):

Jeg har hatt to garmin 3 klokker (en vanlig og en sapphire med pulsmåler) og begge fikk problemer med blåtann og smartvarsler. Det hjalp å resette mobilen og garminklokken til "fabrikkinnstillinger" og følge bruksanvisningen slavisk når man koblet den opp med blåtann for første gang. 

Hvilken mobil bruker du?

 

Huawei P20 Pro

Fungerte knirkefritt de første ukene før det plutselig begynte å klikke. Mistenker at det har en sammenheng med en systemoppdatering som kom til telefonen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...