Jump to content
Kentinho

Smartklokke til daglig bruk og trening

Recommended Posts

3 hours ago, Kentinho said:

Pulsmålingen er vel kanskje det jeg er minst fornøyd med. Ikke at jeg bruker det aktivt, men har reagert på hvor langt den henger etter. Kan har utøvd en aktivitet og har fått puls, men klokka viser bare 70-80. Først et par minutter etterpå kan den stige til 120-130, men da har min egentlige puls sunket til vanlig nivå.

Vet at et pulsbelte er mer nøyaktig, men synes det var svakt at den skulle være så unøyaktig.

Dette er et vanlig problem med pulsmåling på håndleddet. Du kan få litt bedre resultat dersom du flytter klokken 1-2 cm lenger opp på underarmen, og strammer båndet mer, men du vil ikke oppnå like nøyaktig resultat som med pulsbelte når pulsen varierer raskt. Jeg har trent både med Fitbit, Garmin og Apple Watch med pulsmåling på håndleddet og pulsbelte samtidig, og ser at klokken henger etter både når pulsen går raskt opp og raskt ned. Dersom man holder jevnt høy aktivitet (og puls) en stund, viser det seg at klokken måler ganske nøyaktig, men den er tregere ved store/raske variasjoner.

1 hour ago, Mobilguiden666 said:

Huawei GT2 all the way!

Den kan nok være grei, men jeg ville ikke kjøpt en klokke uten betalingsløsning selv. Bruker nesten bare trådløs betaling med klokken nå.