Gå til innhold

Forslag: Forhåndsvisning av lenker.


Anbefalte innlegg

Aner ikke om det er plugin eller støtte for det for forumet, men hadde det vært mulig med forhåndsvisning av lenker?
Enkelte brukere poster stort sett bare linker i trådene uten noe videre info.

Feks dersom man poster en link på Slack vil det se noe slik ut:

image.png.16ad2c98ac5529598b9a112c1f0a0362.png

 

Er dette mulig på dette forumet? Trenger forøvrig ikke gjelde alle linker i en post, men kun den første linken eller noe sånt? Så kan evt personen som poste fjerne forhåndsvisningen om de ikke ønsker / trenger den med i innlegget. (litt på samme måte som forhåndsvisning av innlegg når man lenker til dem)

Ser også enkelte forums har en teller vedsiden av linken på hvor mange som faktisk har trykket, feks

https://www.vg.no [44]

Bare forslag, dersom mulig.  :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det går an allerede! Hos meg kommer det i alle fall opp forhåndsvisninger av innlegg, både når jeg selv for eksempel splitter ut innlegg til ny tråd og legger inn en link i opprinnelig tråd, men også når for eksempel brukere legger inn link til twitter-innlegg for eksempel. 

Når det kommer til brukere på forumet som bare poster linker uten noe informasjon så er det noe vi helst ikke ønsker, så det er jo noe man kan rapportere evt, så kan vi gi litt veiledning/påminnelse til forumbrukerne om å huske å beskrive kort hva linkene de legger ved handler om, også selv om det er forhåndsvisning av innlegg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Hei,

Takk for forslag! Som nevnt før er det en viss støtte for embedding av eksterne sider, som Instagram-poster, Twitter-innlegg m.m., men der stopper det. Det er ingen støtte for dette i dagens forumprogramvare, og da må det eventuelt utvikles selv. Her er det begrenset med utviklingsressurser, og vi må prioritere andre prosjekt først. 

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...