Gå til innhold

Skattesmell, hvor mye i renter?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har i år fått skattesmell på 10000,- grunnet et veldig usikkert år ifjor mtp hvor mye jobb osv, dette er rettet for i år. 

Uansett - Jeg lurer på hvor mye renter jeg får på dette om jeg venter til fakturaen kommer i August? Jeg blir ikke helt klok på prosentregningen her, er det 1,17% per måned, per år.. ? 

Jeg har en kontokreditt med høy rente som jeg lurer på om er mer lønnsomt å betale ned nå når jeg får feriepengene - Og heller betale skattesmellen med penger jeg uansett får inn ila sommeren. 

 

På forhånd takk ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Kontorpult (Øystein) said:

Heisann, jeg har i år fått skattesmell på 10000,- grunnet et veldig usikkert år ifjor mtp hvor mye jobb osv, dette er rettet for i år. 

Uansett - Jeg lurer på hvor mye renter jeg får på dette om jeg venter til fakturaen kommer i August? Jeg blir ikke helt klok på prosentregningen her, er det 1,17% per måned, per år.. ? 

Jeg har en kontokreditt med høy rente som jeg lurer på om er mer lønnsomt å betale ned nå når jeg får feriepengene - Og heller betale skattesmellen med penger jeg uansett får inn ila sommeren. 

 

På forhånd takk ??

Renten er 1,17 prosent per år, beregnet fra 1. juli i inntektsåret frem til forfall for første termin for restskatt i det påfølgende skatteåret. 

Dette er et eksempel på hvor mye rentene på restskatt kan være:

Beregnet skatt – inntektsåret 2019: 100 000 kroner
Forskuddstrekk: 80 000 kroner
For lite betalt: 20 000 kroner

Rentetillegg 0,59 % fra 01.07.2019 til 20.8.2020 (417 dager) = 134 kroner
Å betale: 20 134 kroner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Geirr skrev (4 timer siden):

Renten er 1,17 prosent per år, beregnet fra 1. juli i inntektsåret frem til forfall for første termin for restskatt i det påfølgende skatteåret. 

Dette er et eksempel på hvor mye rentene på restskatt kan være:

Beregnet skatt – inntektsåret 2019: 100 000 kroner
Forskuddstrekk: 80 000 kroner
For lite betalt: 20 000 kroner

Rentetillegg 0,59 % fra 01.07.2019 til 20.8.2020 (417 dager) = 134 kroner
Å betale: 20 134 kroner

Tusen takk! Da går pengene på å betale ned kontokreditten nå, og skattesmell en I August ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...