Gå til innhold

Nye PC deler (oppgradering)


Anbefalte innlegg

Hei, etter nærmere 10 år med den gamle trofaste pcen så er jeg på jakt etter og bygge meg ny pc.
Har vel egentlig ikke satt noe takhøyde selv for hva jeg skal bruke. og noen deler har jeg liggende fra før av som jeg har kjøpt for ikke så lang tid siden.
Fra før av (som jeg ikke tenkte bytte ut sånn med en gang) er:

GeForce® GTX 1070 G1 Gaming 8G
Noctua NH-D15
Samsung 850 pro
samsung 750 Evo
Div andre hdd's
mus/tastatur
skjerm

Det er da disse delene jeg har satt opp som jeg tenkte og oppgradere i førsteomgang:
https://www.komplett.no/wishlist/shared/6d2f61af-67f2-49e4-8c8d-c70e66af49db

PCen skal brukes primært til spilling. har også kjøpt meg gopro, så om den er bra til redigering av video og litt bruk av photoshop så er det en fordel.
Ting jeg ønsker at pcen skal ha:
-2xm.2 slots for senere kjøp av litt raskere harddisker
-Fremtidsrettet (at det er mulig og tenke på oppgradering fremfor kjøp av helt ny pc i fremtiden)
-RGB er ønskelig men ikke must

En spesifik ting jeg lurer på er om denne Ram'en er for høy for noctua viften som jeg har fra før og om den passer på dette hovedkortet?
Er det verdt og hoppe opp fra 9700k til 9900K? eller er det ikke merkbart i heletatt i den store sammenhengen?
så lurer jeg også på om det er noen av delene jeg har satt opp som ikke er verdt prisen i forhold til det som det presterer.
Evt forslag til endringer som er bedre i forhold til pris/prestasjon.

Endret av Ne_On
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du har gjort ett greit valg her, har clocket lignende pcer inkluderd i9 i det siste og de er veldig fornøyde med cs, warzone o.l.
i7 eller i9, egentlig ditt valg siden de presterer like bra. Kommer egentlig an på om spill støtter 16 tråder i fremtiden til i9.
Tror du kan være inne på noe her med ram, jeg er fornøyd med g.skill sine dyre cl14 men du har også disse i ca lik prisklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...