Gå til innhold

Ny liten og stille PC


Anbefalte innlegg

Hei!

Det passer nok dårlig å kjøpe nytt akkurat i disse tider, men det er nå jeg har hatt høyest inntekt og råd til å kjøpe litt.
Håper jeg er litt mer viten denne gang fremfor da jeg spurte etter hjelp for 8 år siden.

Har noe lyst på et lite kabinett jeg kan ha på pulten istedenfor gulvet. Ikke en nødvendighet, bare et ønske.
Stillegående med gode støvfilter er viktig.

3600X med passende 32 GB RAM?
Hovedkort med bluetooth, X570?
Har lydkort nå til Sennheiser HD58X, men kan vurdere å bytte ut med noe DAC/AMP greier.
Trenger ikke SSD da jeg nylig har oppgradert denne.
Rundt/maks 15000,- ser jeg for meg, men om jeg er for kravstort til det budsjettet får jeg vurdere endringer.

Det blir spilling, men i det siste har det vært lite tid til det. For det meste musikk og diverse dokumentering/jobb. Ser innimellom 4K HDR via Plex (fra PC til TV), noe jeg sliter litt med nå. Har også lyst til å utvide tilgjengeligheten der til noen venner.

Har to billige skjermer som jeg enten nå eller senere vil oppgradere. Kanskje lurt å prioritere raskere skjerm fremfor bedre oppløsning. 144Hz IPS?

Mulig jeg har glemt noe nå. Men nå er vi her for å diskutere!
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt sammen noe her, tar gjerne imot tips.
https://classic.prisjakt.no/list.php?l=639425

Det ble ikke noe Mini-ITX, men tror Meshify C er en grei størrelse kabinett.
Går for 3600 istedenfor 3600X.
Litt forandring med Noctua viftene.
Har lagt inn NH-D15. Har ikke målt at denne faktisk passer, men har et ønske om en stille cpu kjøler.
Blir B450 istedenfor X570 pga pris.
Gikk ned fra 2070 Super til 2060 Super pga pris, men ser at jeg kanskje kunne gått ned litt mer der.

Lenke til kommentar

Kjøp heller Gigabyte 2060S Gaming OC X3 (5.7k), MSI 2060S Gaming X (5.5k) eller gå opp til gigabyte 2070S (7.2k).

Meshify C er et greit kabinett men man trenger 2 ekstra vifter i front for at det skal være bra luftflyt :D

 

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...