Gå til innhold

Kan sjefen sparke meg?


Gjest 93393...096

Anbefalte innlegg

Gjest 93393...096

Jeg jobber til vanlig som hjelpearbeider i et byggefirma. Har vært i firmaet i 3 år. Jeg har nå vært sykemeldt i 4 måneder og skal være sykemeldt i 2 måneder til. Og når de 2 månedene er gått kan det fortsatt hende at jeg blir sykemeldt opp til en måned til. Så er ikke sikkert jeg er tilbake før etter sommerferien. Jeg var i et arbeidsuhell og skadet meg, så holder på med rehabilitering. Arbeidsgiver har ringt og det virket som han trengte folk på jobb siden flere var blitt sykemeldt.

 

Begynner nå å tenke at han kanskje finner på å ansette en annen i min stilling. Har han loven på sin side om han ansetter en annen hjelpearbeider i mellomtiden, og deretter gir meg sparken når jeg kommer tilbake? Hvis han ser at denne nye ansatte f.eks. er bedre å jobbe enn meg?

Anonymous poster hash: 93393...096

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest dcd30...dc6
Gjest 93393...096 skrev (På 20.3.2020 den 10.30):

Jeg jobber til vanlig som hjelpearbeider i et byggefirma. Har vært i firmaet i 3 år. Jeg har nå vært sykemeldt i 4 måneder og skal være sykemeldt i 2 måneder til. Og når de 2 månedene er gått kan det fortsatt hende at jeg blir sykemeldt opp til en måned til. Så er ikke sikkert jeg er tilbake før etter sommerferien. Jeg var i et arbeidsuhell og skadet meg, så holder på med rehabilitering. Arbeidsgiver har ringt og det virket som han trengte folk på jobb siden flere var blitt sykemeldt.

 

Begynner nå å tenke at han kanskje finner på å ansette en annen i min stilling. Har han loven på sin side om han ansetter en annen hjelpearbeider i mellomtiden, og deretter gir meg sparken når jeg kommer tilbake? Hvis han ser at denne nye ansatte f.eks. er bedre å jobbe enn meg?

Anonymous poster hash: 93393...096

Han kan i utgangspunktet sparke deg etter ett år som sykemeldt. Du er dessverre i en bransje med mange useriøse aktører så jeg anbefaler deg å fagorganisere deg. Din arbeidsgiver trenger ikke å vite om at du er medlem om du er redd for at arbeidsgiver vil mislike det. 

Anonymous poster hash: dcd30...dc6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...